Create your own business pályázat 2019-2022.

Iskolánk egyik Erasmus+ nemzetközi partnerségi pályázata 2022 augusztusában  lezárul. A Create your own business projekt egy olyan együttműködés volt, amely az üzleti élet rejtelmeibe vezette be a benne dolgozó diákokat és pedagógusokat egyaránt.

A pályázatban három intézmény vett részt: egy olasz, egy portugál iskola és a gimnáziumunk.

A pályázat céljai, hogy segítsen a diákoknak eligazodni a munka világában, legyen rálátásuk a különböző foglalkozásokra és vállalkozás típusokra, miközben új kultúrákat, oktatási rendszereket ismernek meg, számos barátot szereznek. A három éves munka folyamán a résztvevőknek fejlődtek nyelvi készségei, nőtt vállakozószellemük, logikus gondolkodásuk, kreativitásuk és informatikai készségeik.

A projekt témakörei:

  1. Az üzleti életről általában
  2. Ki vagyok én? (önbizalom növelő feladatok)
  3. Építsd fel a saját vállalkozásod
  4. Vizuális marketing
  5. Szituációk a munka világában
  6. Networking és együttműködés
Tovább a cikkhez

Rendhagyó hon- és népismereti óra

Rendhagyó hon- és népismereti órán vett részt a 6.A. osztály. Meglátogattuk Mezőkövesden a Matyó múzeumot, ahol gyönyörű népviseleteket tekintettünk meg és többek között megtudtuk, mi a kapcsolat Mátyás király és a matyók között. Egerben ,,megtámadtuk” a várat, megmásztuk a várfalat, Gárdonyi Géza sírjánál felelevenítettük az Egri csillagokról tanultakat majd a kazamatákban hűsöltünk. A tankerület támogatásának köszönhetően, tartalmas, szép napot töltöttünk el együtt.

Megyei KicsiAttasé címet, Hamar Péter 5. A osztályos tanulónk nyerte el

Hamar Péter, gimnáziumunk 5.A osztályos tanulója június 14-én a szolnoki Megyeházán ünnepélyes keretek között átvehette a Megyei Kicsi Attasé címet. Az eseményen a díjakat Gaal Gergely , a program országos főmentora, Strack Mária, főszervező, Gyarmati Robin, zsűritag, szakmai koordinátor és Hubai Imre, a megyei közgyűlés elnöke, a program megyei fővédnöke, valamint Borbás Zoltán, a megyei közgyűlés alelnöke adták át. Ezt a megtisztelő címet egy többfordulós versenyben elért kiemelkedő eredményéért kapta.

A Magyarság KicsiNagykövete országos versenyben 4-6. évfolyamos tanulók indulhattak a saját megyéjükben. Az első fordulóban online feladatokat kellett megoldaniuk, majd egy prezentációt készíteniük a megyéjük látványosságait, különlegességeit bemutatandó, végül a megyei döntőben a fogalmazás és előadóképességüket is meg lehetett csillogtatni. Péter végig kiválóan teljesített, így ő lett Jász-Nagykun-Szolnok megye Agár KicsiAttaséja, azaz 3 társával együtt alkotják a megye”KicsiNagykövetségét”.
Eredményéhez őszintén gratulálunk. Dr. Demján Adalbert, a büszke osztályfőnök, történelem és magyartanár.

„Hétköznapi kémia”

A 10. évfolyam tanulói az utolsó kémia órákra különféle érdekes, hétköznapi kémiai témákból készítettek projektmunkákat. Előadásuk témáját posztereken, plakátokon foglalták össze. A teljesség igénye nélkül, íme néhány az elkészült művekből.

Szabóné Gyöngy Gyöngyi
reál munkaközösség vezető

Erasmus35 arcai felhívás közönségdíja

2022-ben 35 éves lett az Európai Unió egyik legnépszerűbb programja. Legelőször a pályázat a felsőoktatásban tanulók számára nyújtott külföldi utazásokat, azonban később ez kibővült más szektorokra is (szakképzés, köznevelés, stb.) A program fantasztikus lehetőségeket biztosít a nemzetközi együttműködésre, tapasztalatcserére és más kultúrák megismerésére. Az évforduló kapcsán a Tempus Közalapítvány meghirdette az Erasmus35 arcai felhívást, ahol olyan embereket kerestek, akik ösztöndíjasok voltak, vagy jelenleg is van futó projektjük, és szívesen megosztanák a világgal nemzetközi élményeiket.

Iskolánk számos nemzetközi partnerségi pályázatban részt vett már, több mint 20 európai ország közel 50 intézményével voltunk már kapcsolatban, néhány iskolával többször is. Ebben az évben három pályázatban is tevékenykedünk. Ezen pályázatok segítségével rengeteg diák jut páratlan, életreszóló lehetőségekhez.

Angol nyelvtanárként már 2006 óta foglalkozom nemzetközi partnerségi pályázatokkal, iskolánkban koordinátorként számos projektben tevékenykedtem különböző témákban. Ezeknek a pályázatoknak rengeteg pozitív hozadéka van a diákok és a tanárok számára is.

A mobilitások során már több mint 150 diákot vittem ki külföldre, sokszor olyanokat is, akiknek egyébként nem lett volna lehetősége rá (pénzügyi háttér, tanulási nehézségek és egyéb okok miatt).

A projektekben dolgozók számára tényleg kinyílt a világ, hiszen más kultúrákat, oktatási rendszereket ismerhettek meg, bővült történelmi, földrajzi, országismereti tudásuk.

Kollégáimat is segítettem nyelvi és szakmai fejlődésükben a mobilitásokra való felkészülésben és az utazások alatt, hiszen a munkanyelvet folyamatosan használhatták, és innovatív oktatási módszereket ismerhettek meg, amelyeket saját tanításuk során fel tudtak használni.

A partnerségekben részt vevők kommunikációs készsége, kreativitása, digitális készségei is fejlődtek.

A projektmunka alatt a részvevők szociális érzékenysége is nőtt azáltal, hogy eltérő vallású, kultúrájú emberekkel találkozhattak.

Számtalan kapcsolattal és barátsággal bővültünk nemzetközi szinten.

A szakomon kívül az oktatás más területeibe is kaphattam bepillantást, ezzel úgy érzem, hogy fejlődött a személyiségem, szélesedett a látóköröm: dolgoztam már sportos, egészséges életmóddal, természettel és annak védelmével foglakozó témákkal, természetismereti kísérletekkel, de volt már lehetőségem az alapkészségekre (olvasás, szövegértés, matematika) és az üzleti életre fókuszáló projektekben is részt venni.

Az igazán személyes élményeim sorát felsorolni is nehéz. A pályázatok segítségével eljutottam számos európai ország iskolájába, és tapasztalatokat gyűjthettem, rengeteg barátot találtam, voltam szennyvíztelepi látogatáson, hulladékválogató üzemben, szerveztem vízimentős bemutatót, vizsgáltam különféle vízmintákat, együtt úsztam hatalmas medúzákkal, megmártóztam nulla fokos vízben, közben sok-sok kifejezést tanultam a partnerek nyelvén, voltam bölényfarmon és mozzarella-feldolgozó üzemben, napokat gyakoroltam a konyhámban, hogy a később bemutatandó kísérletek jól sikerüljenek, kóstoltam különleges ételeket, megtanultam sífutni, gyorskorcsolyáztam, a tengerbe merültem könnyűbúvárkodni, török tüntetésbe botlottam bele, gyerekekkel együtt főztem az egészséges életmód jegyében, megtanultam, hogyan lehet a jégről kimenekülni, keringő dervisek táncát nézve megszédültem a sok forgástól, északi fény táncát figyelve megborzongtam, az éjféli nap alatt szauna után fürödtem a hűvös folyóban, flashmobot szerveztem, ahol háborúellenes dalokat énekeltünk, török táncokat tanultam,  sütkérező fókákban gyönyörködtem a tengerparton, közben pedig rengeteg embert, tájat és kultúrát ismerhettem meg. Az elmúlt 16 évem tele volt Erasmus (és Comenius) élményekkel.

Az Erasmus partnerségi pályázatok koordinátoraként úgy döntöttem, hogy jelentkezem a Közalapítvány felhívására. A közönségszavazáson elnyertem az elismerést, ezúton szeretném megköszönni mindenkinek a rengeteg lájkot, megosztást és a sok szép szót, amit kaptam! Önök nélkül/ Nélkületek ez nem sikerült volna.

Monok Péter