Beszámoló írországi utazásunkról + Videó

2022 októberében iskolánk egy újabb Erasmus nemzetközi partnerségi pályázatot nyert, amelyben ír, török, lengyel és horvát partnerekkel fogunk együtt dolgozni a természettudományok témakörében. (STEAM oktatás)

Az első találkozónak, ami 2023. január 17. és 21. között került megrendezésre, az írországi Ballina városa adott otthont. A mobilitáson ketten vettünk részt Hajdu Éva Mónikával a Kossuth Lajos Gimnáziumból.

Már Dublin repterén találkoztunk a legtöbb partnerrel, ahonnan közösen utaztunk át az ír szigeten. Ballina városában megismerkedtünk a horvát tanárokkal, majd elkezdtük a közös munkát. Először az ír intézmény jártuk be, minden osztályba bemehettünk. A diákok nagy érdeklődéssel fogadtak minket. Megismerhettük szokásaikat, betekintést kaphattunk az oktatási rendszerük sajátosságaiba, kultúrájukba. Dalokat, mondókákat hallgattunk meg, valamint a nebulók is információkat szerezhettek a pályázatban részt vevő országokról.

A török koordinátor bemutatta a projekt célkitűzéseit, lényegét, körvonalaztuk az elvégzendő feladatokat a hozzájuk kapcsolódó témakörök tartalmával együtt. Közösen értelmeztük a költségvetés kérdéses részeit, beszéltünk a mobilitás napjainak és a résztvevők számáról, a vendégfogadások természetéről és értékeléséről. Megbeszélést tartottunk a soron következő találkozókról, lefixáltuk a dátumokat is. A következő találkozó Magyarországon, az iskolánkban kerül majd megrendezésre, ahol a témakör a természetismeret és a művészetek kapcsolata lesz. Ezzel kapcsolatban tájékoztattam a jelenlevőket az utazási és szálláslehetőségekről, valamint javaslatot tettem a programra is. A partnerek együttesen alkottak feladatokat, amiket majd a találkozó alatt elvégezhetünk a diákokkal. A magyar találkozó után októberben pedig majd törökországi látogatásra kerül sor, amellyel kapcsolatosan fontos információkat kaphattunk: utazási eszközöket, módokat beszéltünk meg, valamint körvonalaztuk a tevékenységeket is.

A formális megbeszéléseken kívül volt időnk a kötetlen társalgásra, egymás megismerésére is a közös ebédek és vacsorák folyamán. Bár mi a horvát partnereken kívül már mindenkit ismertünk, általában a partnerek nem ismerték egymást, így a mobilitás kiváló alkalmat teremtett a kapcsolatépítésre. Különféle programokat szervezett nekünk az ír koordinátor: több helyre ellátogattunk, amely az ír történelemmel, kultúrával áll kapcsolatban: ilyen volt a vidéki élet múzeuma, egy világítótorony és egy gyapjúfeldolgozó üzem is, valamint Downpatrick Head szakadó partja a hatalmas szikláival.

Tiszafüred, 2023. január 23.