Kirándulás a Duna-kanyarban

2021.szeptember 25-én, egy csodás őszi napon indult útnak a Kossuth Lajos Gimnázium 10. A osztálya, hogy egy kicsit bepótolja a járvány miatt elmaradt közös programokat, és együtt kirándulhasson Magyarország egyik legszebb vidékén. A szombati nap fő látnivalója a Rám-szakadék volt, mely egyre keskenyedő szurdokvölgyével, kis vízeséseivel, hatalmas sziklafalaival ejtett ámulatba minket. Akiknek a több órás túra nem volt elegendő, azok Monok Péter tanár úr vezényletével még ellátogattak a Vadálló kövek első alakzatáig is. Visszafelé a Lukács-árkon keresztül jutottunk le a hegyről.

Miután elfoglaltuk Esztergomban a szállásunkat, esti városnézésre indultunk. Elsőként a Mária Valéria hídon keltünk át Párkányba, ahol a Duna –partján, naplementében tudtuk elkészíteni a képeinket az Esztergomi Bazilikáról, és a várról. Majd sétát tettünk a Vízivárosban, és a Macskalépcső sikátorán keresztül jutottunk fel a várnegyedbe.

Másnap, reggeli torna gyanánt, gyalog vágtunk neki Visegrádon a Királyi Palotától a 333 méter magasan elhelyezkedő Fellegvárba, ahonnan a legszebb felvételeket lehet készíteni a Duna-kanyarról. A vastag várfalak, a középkori lakoma jelenetét bemutató viaszbábok visszaröpítettek bennünket a múltba. Ezután Budapest felé vettük az irányt, és a Csodák Palotájában fejeztük be kirándulásunkat, ahol rengeteg érdekes információt kaphattunk a fizika törvényszerűségeiről, és az Öveges teremben megtartott Best of CSOPA előadáson a meleg és a hideg témakörében látványos kísérletek részesei lehettünk.

Bár ezen a hétvégén a pihenés nem volt a program része, és ezt a hétfői iskolakezdő napon mindannyian érezhettük, a sok-sok közösen átélt élmény, látnivaló, és vidám pillanat biztosan kárpótolt érte bennünket!