Beszámoló a Törökországi utazásról

A Read, count and play- These skills will take you a long way című Erasmus+ pályázat második találkozója Törökországban, Trabzon városában került megrendezésre, ahova tanárokon  kívül (K.Nagyné Pataki Noémi, Hajdu Éva és Monok Péter) diákok is utazhattak: Kiss Adél, Moldován Dóra, Tudesze Petra, Lázók Zinajda, Szabó Levente és Varga Dániel.

A partnerekkel töltött első napot az iskolában kezdtük, ahol bámulatos előadással kápráztatták el a hallgatóságot a török gyerekek. Minden nemzet egy-egy dalát énekelték el, az adott nyelven. Nagyon szépen csengett Az „Én elmentem a vásárba fél pénzzel” a török diákok tolmácsolásában. Ezután mindenki bemutathatta azt a darabot, amivel készültek erre a találkozóra. Mivel az első félév témája a népmesék világa, ezért mi is egy magyar népmesét választottunk dramatizálásra, aminek a címe a Farkas megtréfálása volt.  A hat fős kis csapat nagy átéléssel mutatta be a darabot. Megismerhettük más népek népmeséjét is. A diákok nagy érdeklődéssel figyelték az előadásokat. Ebédre a helyi szülők kedveskedtek nekünk az általuk készített finomságokkal. Az étkezés után a koordinátorokkal megbeszélést tartottunk az előttünk álló félév feladatiról, többek között a magyar találkozó történéseit ismertettem a csoporttal, valamint utazásszervezési feladatokat beszéltünk át.

A délután folyamán Trabzon óvárosát ismerhettük meg közös séta során. Felmentünk Atatürk nyaralójához is, majd egy hegy tetejéről tekintettünk le a hatalmas városra és a Fekete-tengerre.  Az estét közös vacsora zárta, ahol a diákjaink már bátran beszélgettek a külföldi tanulókkal. Úgy gondolom, hogy ez egy nagyszerű lehetőség a nyelvgyakorlásra.

A második napot is az iskolában kezdtük, ahol a csoportunk kettéoszlott: a diákok egy érdekes festési technikával alkottak képeket, aminek a márványpapír készítést adtuk. A koordinátorok ismét asztalhoz ültek, hogy immár a második félév konkrét feladatairól beszélgessünk, ami az ismeretterjesztő szövegekről fog szólni. Tisztáztuk, hogy ki milyen feladatot vállal a félév során és a közös honlapról is beszéltünk, amit az E-twinning felületen fogunk megvalósítani.

Az ebédet egy olyan kávézóban fogyasztottuk el, ahol Down szindrómás emberek dolgoznak. Itt megtekintettünk egy mesét felvételről, amit a török gyerekek adtak elő. A délután folyamán a szomszédos Akcaabat városába látogattunk el, ahol régi házakat megtekintve kaptunk képet a török családok életéről.

Az utolsó együtt töltött napon Uzungöl-höz kirándultunk el közösen a partnerség tagjaival. Itt is lehetőség volt az ismerkedésre, beszélgetésre, közös játékra, tánctanulásra, így egymás kultúrájának egy-egy szeletét is megismerhettük.  A közel kétórás buszút egy 1000 méter magasan levő fennsíkra vezetett, ahol egy szép tó található. Itt belülről megtekinthettünk egy mecsetet is, a török koordinátor pedig különböző információkkal szolgált a muszlim vallásról. A diákok érdeklődve figyelték a vallási eltéréseket.

A napot közös vacsorával zártuk, ahol mindenki megkapta a jelenlét igazolását tartalmazó papírt, valamint ajándékokkal is kedveskedtek nekünk.

A találkozóról készült videó itt látható.