Codeweek

Ebben az évben is lehetőség nyílt olyan foglalkozás megszervezésére és lebonyolítására, ahol a programozás, algoritmikus gondolkodás kerül előtérbe. Iskolánk idén már másodjára csatlakozott a 2019. október 5. és 20. között megszervezésre kerülő Code Week programjához, amikor ismét a kódolásé volt a főszerep. Ez az a két hét, amikor lehetőség nyílik arra, hogy a lehető legtöbben kipróbálhassák a programozás alapjait, bepillantást nyerhessenek a programozók mindennapjaiba, munkájukba és abba, hogyan hat a digitalizáció és az informatika a mindennapi életünkre.

Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája nagy hangsúlyt fektet a digitális kompetencia fejlesztésére minden korosztályban. A kódolás hozzátartozik a XXI. századi ember digitális kompetenciájához, ezért fontosnak tartja a Code Week támogatását. Az Európából érkező Code Week projekt célja kimondottan az, hogy a két héten át a lehető legtöbb diák ismerkedjen meg a programozás alapjaival, vagy éppen tanuljon programozni magasabb szinteken.

Az Európából érkező Code Week minden korosztály számára nyitott, de az elmúlt évek tapasztalata az, hogy – érthető módon – az iskolások a legaktívabbak.

A programozás iránt érdeklődő diákok tehetséggondozó foglalkozás, illetve szakkör keretén belül ismerkedhetnek meg az algoritmusok világával. Számukra, valamint azoknak, akik nem vesznek részt a szakkörökön egy külön megszervezett foglalkozáson biztosítottunk lehetőséget az algoritmizálásra. Olyan játékos keretprogramot választottunk, ahol előzetes ismeret nélkül is beleláthatnak a gyerekek a kódolás alapjaiba. Ilyen alkalmazás a code.org honlapja segítségével érhető el, melyeket mi is felhasználtunk programunkban. A szakkörökön a Scratch és a Code::Blocks (C++) fejlesztői környezetének segítségével munkálkodunk.

A foglalkozás bevezetéseként Tudeszéné Pallagi Erika tanárnő szemléletes elméleti előadásával a tanulók megismerkedhettek a kódolás alapfogalmaival.

Mivel nagyrészt a gimnáziumunk alsóbb évfolyamosai próbálkoztak a programok írásával, így a Minecraft, Star Wars és Jégvarázs játékokat választottuk alapul. Megismerhették tanulóink, hogy a diákok körében közkedvelt kreativitást és térlátást fejlesztő játékokban hogyan tudnak hatékonyabban építkezni a kódszerkesztő segítségével. Az előkészítő munkálatokban és a foglalkozás gyakorlati lebonyolításában Rédai Attila is segítséget nyújtott.

 

 

A diákok eredményesen vettek részt a kijelölt kurzuson, és tanúsítványt kaptak annak elvégzéséről.

Tudeszéné Pallagi Erika
Rédai Attila

informatika tanárok