PÁSZTOR FANNI, 9.A OSZTÁLYOS TANULÓ RÉSZT VETT A BRAINCAMP ELNEVEZÉSŰ NEUROBIOLÓGIA TÉMÁJÚ, NEMZETKÖZI, ANGOL NYELVŰ KURZUSON

Biológia tanáromtól, dr. Ceglédi Erzsébet tanárnőtől értesültem az angol nyelvű, egy hetes, online BrainCamp elnevezésű kurzusról. Fő érdeklődési területeim a kémia, a biológia  és emellett  az  angol  nyelv.  2020 februárjában C1 típusú, komplex, nemzetközi, angol nyelvvizsga bizonyítványt szereztem. A BrainCamp kurzusleírás azért is keltette fel az érdeklődésemet, hiszen két olyan tudományterületet ötvöz-az angol nyelvet és a biológiát-, mellyel szívesen foglalkozom, és ezen területeken szeretném bővíteni a tudásomat is. A felhívást Gőz József, a Tóth Árpád Gimnázium pedagógusa, a Szegedi Tudós Akadémia koordinátora ajánlotta gimnáziumunk diákjai számára. Megtiszteltetés, hogy ezen a nívós tehetséggondozó programon én képviselhettem az iskolámat.

A kurzust Takács Flóra neurobiológus szervezte, aki Angliában az UCL-en végzett, és jelenleg a PhD-ját csinálja Angliában. Magyar, makedón, koszovói és lett középiskolás diákokkal együtt egy héten keresztül elmélyülhettem a neurobiológia tudományában. A Zoom felület segítségével, külön kiscsoportokba osztva dolgoztunk, a Nobel-díjas John O’Keefe által alapított Londoni Sainsbury Wellcome Centre PhD hallgatóinak vezetésével. A foglalkozások minden nap 10 órakor kezdődtek, rövid szünetekkel kora délutánig. A következő témákkal foglalkoztunk: Hogyan generál viselkedést az agyunk? Tudnál irányítani a gondolataiddal egy robotot? Milyen etikai dilemmákat vet fel az idegtudomány fejlődése? Megismerhettük az idegtudomány fejlődését, az idegrendszer felépítését, az idegsejtek típusait vagy az emberi és állati érzékelés különbségét. Az öt nap során feldolgozott témák közül a leginkább az idegrendszert érintő betegségek és konkrét betegek eseteinek bemutatása volt a legérdekesebb számomra, illetve a vitanap tetszett a legjobban, ahol különféle témákban kellett érvelni, mint például az állatkísérletek kérdése.

A kurzus utolsó két napja már a tavaszi szünetbe esett, de egyáltalán nem bántam, hiszen a kurzuson szerzett ismeretek segíthetnek továbbtanulási céljaim elérésében, a kurzuson  szerzett  ismereteimet később kamatoztathatom.

Pásztor Fanni Miléna (9.A)