Találkozó Magyarországon a Create your own business című Erasmus+ pályázatban

2021 októberében egy tartalmas hetet tölthettek el a külföldi partnerek (olasz és portugál diákok valamint kísérőtanáraik) országunkban.

A találkozó Budapesten kezdődött október 14-én, amit gyalogos városnézéssel kezdtünk, megismertetve a portugál csoportot a Várkerület látnivalóival. Sétánk után a West End-ben végeztek el a diákjaink a portugál diákokkal egy feladatot. A városnézést a Hősök terével és a Vajdahunyad várával folytattuk, ahol újabb „Icebreaker” feladatok következtek. Az este folyamán felvettük az olasz partnereket is, és indultunk Tiszafüredre, a Hableány hotelbe.

Október 15-én a delegáció tagjaival az iskolában találkoztunk. Először a 10.A mutatott be egy zászlós produkciót, majd diákjaink vitték körbe a partnereket az iskolában.

Ezután egy néptáncbemutató és táncház következett. A délelőtt további részében power point prezentációk segítségével mutattuk be lakóhelyünket és a környéket.

A délutáni időjárás kedvezett a csapatnak. Az időnk nagy részét kint töltöttük, az Albatrosz kikötőből bérelt motorcsónakok segítségével ismertettük meg a kirándulókkal a Tisza-tó növény és állatvilágát.

Október 16-án, szombaton ismét az iskolában találkoztunk. Először egy vállalkozás logóit készítettük el hagyományos módon, (papíron színes ceruzával, filctoll és zsírkréta segítségével), majd pedig megnéztük szituációk segítségével, hogy mik a tiltott tevékenységek egy állásinterjún. A koordinátori megbeszélésen megvitattuk az előttünk álló év eseményeit, mialatt a diákok közösen sportoltak.

Ebéd után a poroszlói Ökocentrumba látogattunk el, felfedezve a létesítmény minden zegét- zugát. A kirándulás alatt a diákok egy előzetes feladatot is végrehajtottak a hétfői iskolai nappal kapcsolatban. Információt gyűjtöttek és képeket készítettek a centrumról. Az estét bowlingozással folytattuk, majd az iskolában zártuk. A finom vacsora után a diákok ismét sportolhattak, énekelhettek és táncolhattak, valamint különféle játékokkal szórakoztatták egymást.

Október 17-én, vasárnap Egerbe látogattunk el, ahol a résztvevők megismerkedhettek a város történelmével, valamint szabadidő alatt szuveníreket vásárolhattak. A délutánt Egerszalókon töltöttük a Saliris fürdőben. Az estét egy ízletes közös vacsora zárta

Október 18-án reggel az olasz csoport már búcsút intett Tiszafürednek, a portugál partnerekkel folytattuk az iskolai munkát. A diákoknak egy szórólapot kellett tervezniük és készíteniük számítógép segítségével az Ökocentrumról. Nagyon szép és ötletes termékek születtek. A délután folyamán sétát tettünk Tiszafüred központjában, majd elbúcsúztunk a csapattól.

Reméljük, szép élményekkel tértek haza a résztvevők.

A találkozóról készült kisfilm itt érhető el.