Európa Nap 2024

Az európai béke és egység emléknapját, az Európa napot minden évben a Schuman-nyilatkozat aláírásának évfordulóján, május 9-én ünnepeljük. Az írásbeli érettségi vizsgákra tekintettel az időpontot kicsit csúsztatva ünnepeltük, május 14-én.

Műsorunk nyitányaként a KLG Kamarakórusa előadásában hallhattuk az Európai Unió egyik jelképévé vált, Ludwig van Beethoven 1823-ban komponált IX. szimfóniájának egy részletét, Friedrich von Schiller 1785-ös lírai költeményének, az Örömódának a megzenésített változatát. A 200 éves himnusz nemcsak az Európai Uniót, hanem Európa egészét jelképezi. Az Örömóda Schillernek az emberek közötti testvériségről szóló – Beethoven által is osztott – idealista világnézetét fejezi ki. A művet 1985-ben az EU vezetői az Európai Unió hivatalos himnuszává tették, mely a zene egyetemes nyelvén szól a szabadság, a béke és a szolidaritás európai eszményeiről. A kamarakórust felkészítette: Fügéné Szádeczky Csilla.

Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó, főigazgató, senior nagykövet ünnepi köszöntőjében kitért Magyarország 20 évvel ezelőtti uniós csatlakozásának jelentőségére, az Erasmus+ pályázatok és az EPAS program adta lehetőségekre, valamint a junior nagykövetek versenyeredményeire is.

Tovább a cikkhez

Erdei iskola 2024

Gimnáziumunkban már hagyomány, hogy minden év május elején Erdei iskolát szervezünk a 5. és a 6. évfolyamos tanulóknak. 2024-ben az úti cél a Tisza-tó és környéke. Első nap a Kisköre Erőművet és Hallépcsőt tekintettük meg szakmai kísérővel. Megtudtuk, hogyan termel áramot az erőmű, hány település energiaszükségletét fedezi, mi az a zöldenergia, mi lesz a több tonna uszadékkal, ami itt feltömörül.

Megnézhettük az évente egyszer erre haladó Victor Hugo francia hajó zsilipelését. Megfigyelhettük egy üvegen keresztül a hallépcsőn átúszó halakat. Majd a PET-kalózok, Csanád és Peti kalóz bemutatta, hogyan válogatják szét a folyóból és a folyó mellől összeszedett rengeteg szemetet, és hogyan készülnek új tárgyak pl. kajakok, tollak, karabinerek a műanyag kupakokból. Még ajándékot is kaptunk tőlük újrahasznosított műanyagból. Felmásztunk a Lábasház kilátóba, ahonnan gyönyörködhettünk a Tisza-tó szépségében.

Tovább a cikkhez

Europe Direct Szolnok rajzpályázatot Jáger Jázmin képviselte

A Europe Direct Szolnok rajzpályázatot hirdetett Belgium EU-elnöksége alkalmából. Jáger Jázmin (9.A) junior nagykövet képviselte gimnáziumunkat a versenyen. A 174 beérkezett alkotásból a legjobbnak ítélt pályamunkákat, így Jázmin munkáját is, kiállították a szolnoki Európa-napon a Verseghy Könyvtárban.

Gratulálunk!

Erasmus+ találkozó a Kossuth Lajos Gimnáziumban

2023. április 17. és 21.  között a Sharing Stories, Sharing Cultures   című nemzetközi partnerségi projekt résztvevői ( török, finn és ír tanárok és diákok) néhány napot töltöttek nálunk, hogy részesei legyenek a pályázat első rövid távú diákmobilitásának.

A projekt, amint a címe is mutatja, történetekkel foglalkozik, amik segítségével betekintést kaphatunk a résztvevő országok kultúrájába és szokásaiba. A magyar találkozó alatt a mitológiai karakterekkel és mondákkal ismerkedtünk.

Az első együtt töltött napon a delegációt Budapesten a Duna sétányához vittük, ahol megismerkedhettek különböző budapesti történetekkel. Később  egy szabadulószobában tehették próbára kreativitásukat. Gyors ebéd után elindultunk Tiszafüredre, ahol a vacsoránkat az Öreg Halász étteremben fogyasztottuk el. Innen mentünk el a szállásra, a Tiszaörvényen található Hableány

A találkozó második napját az iskolában kezdtük, ahol a megnyitó és majorett  után néptáncbemutatót és táncházat tartottunk, majd diákjaink vezették körbe a látogatóinkat az iskolában.

Ezután power point prezentációk és rövid drámaelőadások következtek: a téma az egyes országok mitológiai karakterei voltak.

A Molnár vendéglő finom büféebédjének elfogyasztása után a poroszlói Ökocentrumban ismerkedtek meg a résztvevők a Tisza-tó élővilágával. Az est első részében a Hableány Vigadóban töltöttük az időt, ahol a diákok bowlingoztak, ping-pongoztak, léghokiztak és biliárdoztak a magyar diákokkal közösen.

A harmadik napot az iskolában kezdtük: néhány bemelegítő, „jégtörő” játék után a diákok és a tanárok is csoportokban dolgoztak és különböző zenei aláfestések  hatására írtak közös történeteket. Rövid sütiszünet után sportos tevékenységekbe vontuk be a látogatókat.

A büféebéd után kisétáltunk a Tisza partra, az Albatrosz kikötőhöz, ahonnan indulva egy motorcsónak túrán vettünk részt, megismerkedve a tó történeteivel. A délután folyamán a magyar fogadó diákok elvitték a külföldieket egy kis városi sétára majd az estet egy partival zártuk, amelynek a témája a mondák voltak. Az est folyamán a Dékány Laci bácsi által főzött gulyást kóstolhattuk meg.

A negyedik napon Egerbe utaztunk el, hogy megismerkedjünk a város látnivalóival. A várban vezetett túrán vettünk részt, ellátogatva a kazamatákba is. Közben érdekes történeteket hallhattunk a középkori életről, a török hódoltságról és az 1552-es ostromról. A délutánt az egerszalóki Saliris fürdőben zártuk, majd a füredi Molnár vendéglőben fogyasztottuk el bőséges vacsoránkat.

A találkozó ötödik napján a résztvevő élményekkel telve utaztak haza.
 A találkozóról készült film itt tekinthető meg:

Monok Péter

Megyei Egyéni és Váltófutó Atlétika Diákolimpián vettünk részt Szolnokon

Megyei Egyéni és Váltófutó Atlétika Diákolimpián vettünk részt Szolnokon, a Véső Úti Sportközpont Atlétika pályáján, 2024. 05. 03-án. A III-IV. korcsoportos egyéni pályabajnokságon mindenki egy futó- és egy ügyességi számban valamint egy váltófutásban nevezhetett. Sajnos az eső miatt csak később kezdődhetett el a verseny, de szerencsére után már szép időben zajlott a sportesemény. A V-VI. korcsoportos pályabajnokság után itt sikerült jó eredményeket elérnünk.

Eredmények:

Rácz Maja kislabdahajítás 1 hely.
Erős Anna kislabdahajítás 2. hely

Magyarné Ficzere Andrea
munkaközösség vezető

Füredi Retro Majális

Köszönet Balog Péternek, Sütő Zoltánnak, valamint Csordás Valéria, Borbélyné Gyurcsák Judit, Csörögi-Szász Bettina tanárnőknek és a 9.B/C és 10. B osztályos diákoknak a felvonuláshoz készített kocsi feldíszítéséért. Külön köszönet azon diákoknak, akik a felvonuláson képviselték gimnáziumunkat. Táncolt: Lajtos Szabina és Farkas Noémi.

Külön köszönjük Kuliné Balázs Mónika( Tulipán Virágbolt) felajánlását!