KLG Tiszafüred- Györffy István Katolikus Általános Iskola Karcag 8:0
KLG Tiszafüred- Kiskulcsosi Általános Iskola Karcag 8:2
Elődöntő:
KLG Tiszafüred- Szent Pál Marista Általános Iskola Karcag 10:2
Döntő:
KLG Tiszafüred-Kováts Mihály Általános Iskola Karcag 7:0
Csapatunk magabiztos és fegyelmezett játékkal megnyerte a körzeti bajnokságot, s ezzel biztosította helyét a megyei elődöntőben. Gratulálok a fiúknak fantasztikus teljesítményükhöz!
Köszönöm Ébner Gábor tanár úr és Virág Imre tanár úr segítségét a csapat utaztatásához!
Az idén is sikeresen szerepeltek diákjaink angol nyelvből az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen. A 2. fordulóba jutott iskolánk két tanulója, Bacsa Máté 11.A (78 pont), felkészítő: Monok Péter és Kecskeméi Márton 12.B (86 pont), felkészítő: Bekéné Németh Tímea. Mindketten középszintű előrehozott érettségivel és komplex felsőfokú nyelvvizsgával rendelkeznek angol nyelvből. Az első forduló írásbeli, nyelvhasználati tesztből és olvasott szöveg megértését ellenőrző feladatokból állt, melyben a tanulók 100 pontot érhettek el. A második fordulóban hallás utáni szövegértést ellenőrző feladatokkal, nyelvhasználati teszttel, irányított fogalmazással kell megbirkózniuk. A szóbeli vizsgarészen pedig egy angol nyelven olvasott szépirodalmi művet kell bemutatniuk.
Iskolánk 7. évfolyama ebben a tanévben is részt vesz a Hell Miksa Vetélkedőn. A verseny nem csupán azért különleges, mert a diákok a felkészülés során csillagászati és fizikai érdekességekről tanulhatnak. Az első forduló egy ingyenes látogatást biztosít az egri Varázstoronyba, melynek része egy Planetáriumi előadás, egy interaktív Varázstermi tárlatvezetés és egy látogatás a Sötétkamrába. November 28-án a 7.A osztály Csörögi-Szász Bettina és Dr. Demján Adalbert pedagógusokkal ezt az előadássorozatot tekinthették meg. A nem mindennapi verseny lehetőséget biztosít a természettudományos tantárgyak kedveltségének növelésére, illetve a játékos tanulásra és készségfejlesztésre is.
„A mai napon ellátogathattunk az Eszterházy Károly Egyetem Varázstornyába, ahol különféle előadásokon és programokon vehettünk részt. Először a Planetáriumot figyelhettük meg, ami nagyon érdekes volt, rengeteg csillagképeket, csillagot, és azok történeteit ismertük meg. Ezután megnéztük a Tudományos Játszóházat, amiben különböző fizikai jelenségeket mutattak be és magyaráztak el, ezeket utána mi is kipróbálhattuk. Ezt követően megnéztük a Hell Miksa Csillagászati Múzeumot, ahol megismerkedhettünk a csillagvizsgálók múltjával. Utoljára a Camera Obscura szerkezetét figyeltük meg, ami egy olyan optikai eszköz, amit szórakozás céljából találtak fel. Összességében nagyon élveztük, és sok érdekes dolgot tanultunk, hallottunk és láttunk.”
2023. november 24-én a 12. A osztály 12 tagjával indultunk a Vizek Városába. Miért is Velence lett kirándulásunk célpontja? Az egyik ok az, hogy a város egy megismételhetetlen csoda. A másik ok pedig az volt, hogy Olaszországba szerettünk volna látogatást tenni, ahol találkozhatunk Francesca Colonetti olasz cserediákunkkal, aki a tavalyi tanévet a mi gimnáziumunkban, azon belül is a mi osztályunkban töltötte.
A pénteki napunk többnyire az utazással telt, de azért az esti vacsorát már Velence külvárosában, Mestreben költöttük el, természetesen egy hagyományos olasz pizzériában, erőt gyűjtve a másnapi városnézéshez.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem és az Ostrakon Szakkollégium által meghirdetett országos, három fordulós PolitikON Versenyen második alkalommal mérettették meg tudásukat diákjaink. Az 1. fordulón magyar és egyetemes történelmet, általános műveltséget, európai uniós ismereteket és társadalomismereti kérdéseket kellett megválaszolniuk, valamint egy esszét kellett kidolgozniuk a megadott témában.
Hajdu Anna 12.B és Fodor Zsombor 11.B junior nagykövetek és Kasza Imre 11.B osztályos diákból álló csapat bejutott a 2. fordulóba. Felkészítő tanár: Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó.
Felejthetetlen, több szempontból példaértékű tartalmú előadást hallattunk Urológiáról érthetően középiskolásoknak címmel, amely a Magyar Tudományos Akadémia Középiskolai Alumni Program keretén belül valósult meg.
Nagy örömmel töltött el minket, hogy Dr. Tóth Csaba professzor, emeritus, aki a Debreceni Egyetem, Debreceni Egyetem Klinikai Központ, Egészségügyi Szolgáltató Egységek, Klinikák, Urológiai Klinikán fejti ki magasszintű tevékenységét, elfogadta a meghívásunkat és részesei lehetünk színvonalas előadásának.
Professzor Úr magaszszintű szaktudásának köszönhetően méltán tisztelt és megbecsült tagja az orvostársadalomnak, oktatómunka terén is rendkívül tevékeny, a medikus oktatás mellett az orvostársadalom orvostovábbképzésben is magasszintű munkát végez. Több könyv szerzője és társzerzője. Tudományszervező munkája példaértékű.
Az urológia témakörébe tartozó szervrendszerekről is alapos tudást igyekszünk biztosítani diákjainak, de a mai napon sok érdekes információval gazdagodhattunk. Az egészséges életmód, az egészség, a normál testsúly megőrzése és a mozgás fontossága. Megismerhettük az az urológia főbb szakterületeit, a kiválasztószerv felépítéséről információt kaphattunk, az érintett szervrendszerek helyes tisztálkodási módjáról. Belepillantást nyerhettünk a Professzor Úr kimagasló munkásságának néhány állomásából, úgy mint 1984-ben Hazánkban és a Kelet-Európai országokban először vezette be a vesekövek endoszkópos sebészetét. Megtudhattuk, milyen életesemény kapcsán lett számára az orvostudomány, az orvoslás egy életre szóló hivatás. Az előadás érdekes, a laikus számára nagyon nyomatékos fotókkal volt alátámasztva.
Köszönjük szépen ezt a színvonalas, érdekes, humorral átszőtt előadást Dr. Tóth Csaba professzor, emeritus-nak és az iskolavezetésnek, hogy számunkra lehetővé tették, hogy ilyen felejthetetlen módon bővíthettük ismereteinket.
Az Európai Hulladékcsökkentési hét egyik programelemét nemes céllal kapcsoltuk össze gimnáziumunkban. Egyik diákunk kedves rokonának szerettünk volna egy kis támogatást nyújtani, így „Segítsünk együtt Ádinnak!” elnevezéssel jótékonysági kupakgyűjtési versenyt hirdettünk meg.
Az alig egy hónap alatt közel 30 kg műanyag kupakot sikerült összegyűjteni; iskolánk közösségéből 7 osztály tanulói vettek részt a kezdeményezésben! Köszönjük a 8.A, 5.A, 10.B, 11.B, 12.A, illetve a 6.A és a 9.B osztályok diákjainak segítőkészségét!
Az Európai Unió legjobb fiatal fordítóit elismerésben részesítő versenyen vehettek részt újra gimnáziumunk diákjai. Az idén Magyarországon 21 középiskola kapta meg a versenyzés lehetőségét. Az Európai Unió az „egység a sokféleségben” jelmondatának szellemében képesnek kell lennünk arra, hogy anyanyelvünkön kívül más nyelveken is értsünk. A nyelvtudás pedig lehetővé teszi, hogy a ma fiataljai – a holnap felnőttei – könnyebben folytathassanak tanulmányokat és vállalhassanak munkát Európa más országaiban. A 2007 óta minden évben megrendezendő Juvenes Translatores fordítási verseny kiváló alkalom az idegen nyelvek iránt lelkesedő fiataloknak arra, hogy próbára tegyék nyelvtudásukat. A Juvenes Translatores verseny a fordítói készségek fontosságán túl arra is felhívja a figyelmet, hogy újra kell gondolni, milyen szerepet játsszon a fordítás – a nyelvek közötti írásbeli közvetítés eszközeként – a nyelvtanításban.
Az Európai Bizottság Fordítási Főigazgatóságán, a Juvenes Translatores szervezőbizottsága a fordítandó forrásnyelvi (angol) szöveget 2023.11.23-án, középeurópai idő szerint 10 órakor tette hozzáférhetővé a versenyplatformon. Kecskeméti Márton12.B , Hitruc Heléna 12.B, Józsa János 11.A osztályos tanulók számára 2 óra állt rendelkezésükre, hogy elkészítsék a fordításaikat.
A „Komplex hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése Karcag város, valamint a Tisza-tó térségében, különös tekintettel az elkülönített hulladékgyűjtési, szállítási és előkezelő rendszerre” elnevezésű projekt célja a hulladékképződésről való felelősségteljes gondolkodás átformálása, illetve a környezettudatosság növelése, a hulladék megelőzés és a szelektív hulladékgyűjtés tudatosítása. 2023. november 22-én a 9. C és a 11. A osztály nyerhetett betekintést a tiszafüredi Tisza-tavi Regionális Hulladékkezelő Központ telephelyének működésébe. Az interaktív foglalkozás során a hulladékok válogatását, szelektálását, előkezelését, tömörítését figyelhettük meg, beszélgettünk a további elhelyezésükről, felhasználásukról, mélyítettük ez irányú tudásukat.
Újabb megdöbbenést váltottak ki a hatalmas szeméthegyek, illetve kíváncsian figyelték a diákok a madársereget, mely keresgélve keringett ezek fölött.