Iskolánk nagy reményekkel indult a 2017-ben kiírt EFOP – 3.2.3 – 17 Digitális környezet a köznevelésben című pályázaton.
A Karcagi Tankerületi Központ kiemelt célként tekint arra, hogy intézményei digitálisan felkészültek legyenek. A munkaerőpiaci helyzet jelenlegi alakulását tekintve elmondható, hogy diákjaink jelentős része fog olyan munkahelyen dolgozni, ahol elengedhetetlen lesz a magas szintű digitális írástudás. A mi célunk is tehát az, hogy az alapokat, vagy annál kicsit több tudást szerezzenek az iskolai évek alatt. Bízunk abban, hogy a műszaki ismeretek, illetve a digitális ismeretek ötvözésével jó szakemberek kerüljenek majd ki intézményünkből.
2 általános iskola és egy gimnázium indulhatott a tankerületen belül ezen a pályázaton és a mi iskolánk ebből 12 milliós fejlesztést valósíthatott meg. Ez néhány kolléga számára szakmai továbbképzéssel is járt (GEO-MATH).
2018 november 30-ig a következő eszközök fognak megérkezni, illetve részben már meg is érkeztek iskolánkba:
- 32 db Huawei media pad t3 8.0
- 1 db Tároló tableteknek
- 1 db Fujitsu Livebook T937
- 2 db TT-7516UB-Touch panel 75″- 4K
- 2 db WB52-30- PC modul touchpanel-hez
- 1 db Craftbot XL
- 5 db Epson EB-580
- 5 db Interaktív 78″ tábla
- 2 db Zyxel Dual Band router
Így kaptunk, többek között egy Craftbot XL 3D-s nyomtatót is, amire már évek óta vártunk.
![]() |
![]() |
![]() |
Napjainkban egyre nagyobb szükség van az élményszerű oktatás megteremtésére és a 21. századi technológiákkal való ismerkedés helyi lehetőségeinek javítására. Tulajdonképpen a jövő kihívásaira készíti fel a gyerekeket, mivel számukra ezek a gépek már valószínűleg mindennapi eszközök lesznek.
Ezzel a modern eszközzel nagy lehetőség nyílik például új szemléltető eszközök gyártására, valamint a diákokkal való közös alkotás élményére.
A pedagógusok célja pedig lehet például a diákok motiválása, a gyakorlatias tanulás, az érdeklődés felkeltése a természettudományos pályák iránt, a térlátás fejlesztése. És természetesen minél több diákkal megismertetni a digitális tárgyalkotás lehetőségeit.
Mindezeken kívül még nagyon sok lehetőség rejlik ebben a digitális eszközben: pl.: olcsó oktatási segédeszközök előállítása, motiválni a diákok kreativitását, és az iskolaválasztásnál pedig egy vonzó szempont lehet a továbbtanulás előtt állóknak olyan iskolába felvételt nyerni, ahol már egy 3D-s nyomtató is segíti a tanulást