Az
Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás
Támogatáskezelő nyílt pályázatot hirdetett a nemek egyenlő esélyű
részvételének biztosítását célzó, speciális hazai tehetséggondozó programok
támogatására.
A Kossuth Lajos
Gimnázium két diákja, Nagy Csenge és Nagy Sarolta Eszter 11. B osztályos
tanulók vesznek részt „Nők új pályákon” címmel
megjelenő tehetséggondozó programon. A konferencia, az Agria Universitas
Egyesület és a Nemzeti Tehetség Program szervezésében meghirdetett napokon,
egyaránt figyel a fenntarthatóságra, a tudatosság és sikerorientáltság
fontosságára.
2019.
február 22-én rendeztük meg az idei év Palacsinta napi vetélkedőjét
gimnáziumunkban. A rendezvényre meghívtuk a város általános iskoláit is, akik
közül a Szent Imre Katolikus Általános Iskola és egyik tagintézményünk, a
Kossuth Lajos Általános Iskola fogadta el a felkérést. A vetélkedőre egy
témához illő plakáttal készültek a csoportok, valamint öltözetükkel is
hozzájárultak a vidám hangulathoz.
A Bolyai Természettudományi Csapatverseny körzeti
fordulóját február 8-án rendezték meg a tiszafüredi Kossuth Lajos
Gimnáziumban. A versenyen általános iskolák 3-8. osztályos tanulói, valamint
gimnáziumok 7.-8. osztályos tanulói vehettek részt 4 fős csapatban. A gimnázium
csapatai Bács-Kiskun, Békés, Csongrád és Jász-Nagykun-Szolnok megyei
diáktársaikkal versenyeztek, az országos döntőbe jutás volt a tét.
Gimnáziumunk Kamarakórusa
2019.február 22-én, Szolnokon, a Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és
Gimnáziumban megrendezett Megyei Társaséneklési Versenyen KIEMELT ARANY MINŐSÍTÉST ért el.
Kérjük, hogy adója 1%-ának
felajánlásával támogassa a Kossuth Lajos Gimnázium és Általános Iskola
alapítványát, a Korszerűsödő Gimnázium
Alapítványt.
Az alapítvány adószáma: 19223027-1-16
Az alapítvány számlaszáma:
11745059-20002860
Az alapítvány céljának
tekinti a kiemelkedő tanulmányi vagy sportsikereket elérő diákok jutalmazását;
a versenyek nevezési díjának és eredményes nyelvvizsgát tevők vizsgadíjának
visszafizetését szaktanári javaslat alapján, a kiemelkedő tanulmányi sikereket
elérő diákokat felkészítő tanárok jutalmazását, kiemelkedő iskolai rendezvények
támogatását, az idegen nyelvek hatékonyabb oktatásának segítését, informatikai
számítástechnikai képzés további kiszélesítését, eredményesebbé tételét,
valamint a gimnázium alapfeladatainak ellátásához szükséges tárgyi eszközök
bővítését, cseréjét, felújítását, az iskola épületének, helyiségeinek
bővítését, felújítását.
Az Európai Unió tagjaként felnövő nemzedék számára fontos, hogy megismerje az
Unió történetét, a lehetőségeit, elfogadjon más kultúrákat, nézeteket. A
Pedagógiai Programunkban is megfogalmazott célunk olyan európai polgárokat
nevelni, aki szociálisan kompetensek az ismeretszerzésben, a nemzeti identitás
megőrzésében, más kultúrák elfogadásában, a nyitottság kialakításában, az
elfogadottság megteremtésében, a kapcsolatok kialakításában és ápolásában, a problémák
felismerésében és kezelésében. Ennek jegyében pályázatot nyújtottunk be az
Európai Parlament Nagykövet Iskolája cím elnyerésére. Az Európai Parlament
Nagykövet Iskolája program lefolytatásáról az intézményvezető, Dr. Pásztorné
dr. Vass Anikó („Senior Nagykövet”) gondoskodik.
2019. február 15-16-án az Európai
Parlament Kapcsolattartó Irodája 250 fiatalnak és önkéntesnek szervezett
kétnapos képzést az Európai Ifjúsági Központban, melyen gimnáziumunk „Senior
Nagykövete”, Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó és 3 „Junior Nagykövet”, Nagy Csenge,
Nagy Zsombor és Szűcs Richárd képviselte iskolánkat. A Szavazni fogok’19
rendezvény az intézményi kampány közösségének és az Európai Parlament Nagykövet
Iskolája programban résztvevőknek nyújtott készségfejlesztést és inspirációt
ahhoz, hogy az európai választásokon való részvétel fontosságát minél szélesebb
körben terjeszthessék.
Két héttel ezelőtt,
Szolnokon a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Diákönkormányzat (JNSZDÖK)
szervezésében megrendezett Félévindító Közgyűlésén vehettem részt. A Közgyűlés
során leginkább a diákképviselők ismerkedésére, és a JNSZDÖK munkájába való
betekintésre került sor.
Foglalkozásaink alatt betekintést nyerhettünk a napelemek elméleti
és gyakorlati hátterébe, melyet Dékány László tanár úr és diákjaink saját
előadásokkal színesítettek. Első alkalommal megismerkedtünk annak típusaival,
fizikai alapjaival, hogy kellő tudás birtokában elkezdhessük a méréseket.
Csoportokat alkottunk és mérési jegyzőkönyv segítségével
vizsgáltuk a feszültséget és áramerősséget különböző ellenállási értékek
függvényében soros, illetve párhuzamos kapcsolásnál.