Sok év alatt kialakult hagyomány szerint zajlik iskolánkban a végzős diákok május eleji ballagási ünnepsége, ám idén az esősre fordult időjárás e bevált forgatókönyv módosítására késztette a szervezőket. A búcsúünnepséget ezúttal két felvonásban, két helyszínen rendezték.
Az iskolaépületben a 10 órakor megszólaló csengő jelezte: három végzős osztályunk elindult, hogy búcsút vegyenek a jól ismert helyszínektől és az alsóbb évfolyamos diáktársaktól, akik pedig igyekeztek szépen dekorált termekkel, a táblára írt üzenetekkel kiemelni e pillanatok ünnepélyességét.
Az „A” osztályt Nemesné Jóvér Mária tanárnő vezette, a „B”osztály élén Bekéné Németh Tímea, a „C”-sekén Magyarné Ficzere Andrea tanárnő állt. Búcsúsétájukat hagyományos ballagási énekek és az alkalomhoz illő mai dalok kísérték, melyek szövege láthatóan megérintette az elköszönő fiatalokat, valamint a folyosókon összegyűlő, várakozó rokonságot, barátokat – tudatosították azt, hogy lezárult egy korszak; a középiskolai évek után egy komoly fordulat következik, a felnőtt kor kihívásai várnak rájuk.
Az épület bejárása után az ünneplő sokaság átvonult a városi sportcsarnokba. Az iskolaudvaron rendezett ünnepségeink megszokott bensőségességét nem pótolhatta az egyébként méltóképpen előkészített hatalmas terem, de védettséget és kényelmet biztosított a rendezvény második felvonásához.
Bevonult és felsorakozott a három elköszönő osztály, élükön az osztályfőnökök.
Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó intézményvezető köszöntötte őket és meghívottaikat, valamint az iskola díszvendégeit. – Megtisztelték ünnepségünket Tiszafüred polgármestere és alpolgármesterei, továbbá a Járási Hivatal vezetője.
Az igazgató asszony azt emelte ki beszédében, hogy nem végső búcsú ez a mostani; minden diákunk hozzájárult, hozzájárul személyiségével az iskola életéhez, így az alma mater hazavárja őket mindenkor.
Szépen, átélten közvetítették a költői üzeneteket Csató Anikó (12.C) és Kovács Fruzsina(11.C).11.Évfolyam nevében Kiss Jázmin(11A) köszönt el a végzősöktől. A ballagók képviseletében Farkas Balázs (12.A) szólt a maradó diáktársakhoz. Ezt követően ünnepélyesen színre vonult az iskolazászló. A 12. osztályok képviselői felkötötték az osztálynévsorukat tartalmazó emlékszalagokat, majd átvette a zászlót a 11. évfolyam delegációja.
Mindenkor hangsúlyos része a ballagási ünnepségnek, hogy az igazgatónő elismerő emléklapot ad át a kiváló tanulmányi és sportteljesítményekért, illetve a kiemelkedő közösségi munkáért. Öröm, hogy most is sokan kiérdemelték az elismerést. Mindnyájan hallhattuk az osztályfőnökök által írásba foglalt méltatásokat, személyre szólóan.
Tanulmányi munkáért vehetett át emléklapot:
- 12.A: Dékány Gergely, Juhász Bianka, Kinál Dániel, Kovács Nikolett, Muliter Márk, Nagy Ádám, Nagy György János, Németh Fruzsina, Szabó Zsolt
- 12.B: Demján Mária Margaréta, Lengyel Ádám, Nagy Zsombor, Peteh Ferenc, Rideg Éva, Sásvári Brigitta, Szabó Viktor
- 12.C: Kiss Károly

A sport területén kiemelkedő eredményt nyújtó végzőseink:
- 12.A: Farkas Balázs, Hajdu Péter, Szűcs Richárd
- 12.B: Bárdos Balázs, Szőke Ákos, Varga Bence
- 12.C: Kiss Erik, Kovács Dominik, Nemes Ádám
Közösségért végzett munkájáért emléklapot vehetett át:
- 12.A: Bendő Noémi, Kecskémi Adél, Nagy Janka, Szabó Erzsébet, Viktor Bogdán Vitold
- 12.B: Ferencz Gergő, Bacsu Bence, Veróczki Anett, Veróczki Ivett, Szabó Bence Milán
- 12.C: Balogh Dorina, Csató Anikó
Végül a 100 000 forintos ösztöndíjjal járó Puskás Lajos-díjat nyújtotta át a kiváló tanár egykori osztályának képviselője a tavalyi ösztöndíjas kíséretében Nagy Ádám 12.A osztályos diákunknak, Demján Mária Margaréta (12.B) pedig a KLG-díjat és a vele járó 50.000 forintos jutalmat vehette át.
Gratulálunk az elismerésekhez és a díjakhoz, s természetesen minden végzősünknek a ballagásuk alkalmából! Reméljük, az érettségi és felvételi vizsgákon sikeresen helytállnak, a munkavállalásban szerencse kíséri őket. Gaudeamus igitur…
PUSKÁS-DÍJAZOTT: NAGY ÁDÁM
Ádám olyan diákja iskolánknak, akinek nevét, arcát, eredményeit szinte minden diák és tanár ismeri. Nem múlhatott el olyan tanévzáró, ahol eredményeiről ne lett volna szó. Nem volt olyan kulturális nap, ahol ne lépett volna fel. Nélküle nem lett volna ugyanaz ez az iskola.
Minden iránt érdeklődő, a világot megismerni akaró kisdiákként került hozzánk, s már ekkor megmutatta, hogy tudásvágya kitartó szorgalommal és tettvággyal párosul. Tanárai még biztosan emlékeznek arra a csillogó szemű kisgyerekre, aki mindig figyelt, kérdezett, szorgalmi feladatot vállalt. Már akkor látszott intelligenciája, olvasottsága, mindenre kiterjedő érdeklődése. Tehetsége főként a humán tantárgyakból kiemelkedő, bár szinte minden év végén kitűnő is lett. A földrajz, a történelem és a nyelvek érdeklik, s ezekből kiemelkedő versenyeredményeket is elért. Ennek ellenére nem vált azzá a tipikus „kockafejjé”, akit csak a tanulás érdekel. Szívesen szórakozik, bulizik társaival, nagyon sok barátja van, nemcsak az iskolából, hanem a különböző versenyeken, programokon megismert diákok közül is más iskolákból, sőt más országokból. Szívesen segít társainak, gyakorol velük nyelvvizsgára, vagy az érettségire. Amikor a díjra való jelölés szóba jött, osztálytársainak rögtön az ő neve jutott eszébe, szerintük ő érdemelné meg leginkább.
Tanáraival mindig tisztelettudó volt, sokszor annak ellenére is elvállalta, hogy egy versenyen részt vesz vagy szerepel, hogy az már erő feletti munkát igényelt. Így lett mostanra, 12-es korára érett, tájékozott, önálló gondolatokkal rendelkező felnőtté, akinek kialakult véleménye van az őt körülvevő világról.
Számtalan eredményt lehetne felsorolni, melyek érdemessé teszik erre a kitüntetésre, ezek közül csak néhányat szeretnék az utóbbi évekből megemlíteni.
Ádám kiemelkedő nyelvtehetség, melyet versenyeredményei is bizonyítanak. Angol nyelvből közép, és felsőfokú, majd nemzetközi nyelvvizsgát, előrehozott érettségiket is tett kiváló, 98% és 96%-os eredménnyel. Francia nyelvből is megszerezte már a középfokú komplex nyelvvizsgát. Tehetségét bizonyítja, hogy a London Bridge Országos Angol Nyelvi Versenyen országos 4., majd 3. lett, a Szabari Krisztina Országos Fordítási Versenyen angol nyelvből idén első helyezést ért el. Franciából megyei 3. helyezett lett, majd az OKTV második fordulójába jutott.
Földrajzból is kiemelkedő eredményeket ért el, a Less Nándor Országos Földrajzversenyen országos 8. lett, majd tavaly az OKTV országos döntőjébe jutott, ahol a kiemelkedő 7. helyezést szerezte meg.
A történelem is érdekli, 9. és 10. osztályos korában a Savaria Országos Történelem Versenyen is országos döntőbe jutott, ahol 6. helyezést ért el. A Megyei Történelem Versenyen első helyezéseket ért el, a nyolcosztályos versenyeken történelemből mindig első lett. A csapatversenyeket is kedveli, háromszor jutott csapatával országos döntőbe a Nemzeti Választási Iroda versenyén, ahol idén a 4. helyezést szerezték meg. Történelemből a legkiemelkedőbb eredménye, hogy az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen idén országos döntőbe jutott, ahol a 15. helyen végzett. Iskolánkban ebből a tantárgyból még senkinek sem sikerült ilyen előkelő helyezést elérnie.
Ádám eredményeivel nemcsak szüleinek okozott nagy örömöt, de iskolánk hírnevét is öregbítette az országban. Reméljük ezt folytatni fogja külföldön is, mert ott szeretne továbbtanulni, már felvételt is nyert egy hollandiai egyetemre, ahol nemzetközi jogot fog hallgatni. Reméljük, ebben is segíteni fogja ez az ösztöndíj. Gratulálunk Ádám, sok sikert kívánunk, reméljük, hogy eléred álmaidat, céljaidat.
KLG-DÍJAZOTT: DEMJÁN MÁRIA MARGARÉTA
Demján Mária Margaréta 12.B osztályos tanuló nyolc éve kiemelkedő tagja iskolánk diákközösségének. Már copfos kis ötödikesként felhívta magára tanárai, osztálytársai figyelmét egyrészt sokoldalú tehetségével másrészt empatikus személyiségével.
Tanulóévei során mindig kitűnt pontosságával, kiemelkedő szorgalmával, tudásvágyával és illemtudó magaviseletével. A nyolc év alatt végig kitűnő bizonyítványokkal s bennük sok-sok dicsérettel örvendeztette meg szüleit. Kiváló képességei nemcsak a kedvenc tantárgyaiban, kémia, biológia, matematika mutatkoztak meg, hanem valamennyi tantárgy területén maximális teljesítményre törekszik.
Tudását felsorolhatatlan számú versenyen kamatoztatta. Ízelítőül csupán néhányat említenék most meg a fontosabbak közül. A matematikában igazán otthon érzi magát, mi sem bizonyítja ezt ékesebben, mint az alábbi eredmények: a Várhelyi Ferenc megyei matematika versenyen az idei évben megyei 2., tavaly megyei 3. helyen végzett; az Arany Dániel matematikaversenyen 9. és 10. évfolyamon is megmérette magát, és a II. fordulóba jutott. A Bolyai matematikaversenyen csapattársaival megyei 3. és 4. helyezést ért el. A nyolcosztályos gimnáziumok regionális tanulmányi versenyén matematikából egy alkalommal 2. és kétszer 3. helyezett lett.
A természettudományok szintén közel állnak hozzá. A Bolyai természettudományos csapatversenyen megyei 1. helyezést, illetve országos 3. helyezést ért el. 2018-ban a Teleki Virág természettudományos vetélkedőn országos 6. helyezést ért el.
Édesapjától némi humán vénát is örökölt, melyet megmutatott egyrészt a Savaria Történelemversenyen, ahol megyei 2. és 6. helyezett volt, valamint a Bolyai anyanyelvi csapatversenyen is: itt megyei 1. és 2. helyezést, majd országos 11. helyezést nyert el.
Szívesen tölti szabadidejét nyelvtanulással. Tizedikesként sikeres B2 szintű komplex nyelvvizsgát tett angol nyelvből. A tizenegyedik osztály végén, előrehozott érettségit tett angol nyelvből nagyon szép eredménnyel. Az idén pedig épp a 18. születésnapján állították ki számára a nemzetközi LanguageCert nyelvvizsga C1 szintű felsőfokú bizonyítványát.
Már kisgyerekkorában elhatározta, hogy sebész lesz. És az itt töltött nyolc év alatt céltudatosan készült erre a pályára. Állandó jelleggel tájékozódik a modern technológia, az orvostudomány valamennyi vívmányáról, folyton kutat, olvas, keresgél. Az emelt szintű kémia és biológia fakultációk oszlopos tagja, rendszeresen tart kiselőadásokat, kísérleteket, szorgalmasan készül az emelt szintű érettségire ezekből a tárgyakból. Tanulmányait a középiskola elvégzése után a budapesti Semmelweis Orvostudományi Egyetemen szeretné folytatni.
E sok kiváló eredmény nem szállt a fejébe. Mindvégig megmaradt csöndes, vidám, barátságos, mélyérzésű, empatikus személyiségnek. Elkötelezett híve a jónak, mások segítésének, támogatásának. Hatalmas szociális érzékenységgel bír. Korrepetálja a gyengébb képességű tanulókat. Osztálytársai, tanárai kedvelik, adnak a véleményére. Nem csak a tudása, de az emberi magatartása is tiszteletet ébreszt másokban, és biztos alapot jelentenek számára számára ahhoz, hogy jó orvos és a társadalom hasznos tagja váljék belőle.
Méltán nyerte el intézményünk KLG-díját, melyet épp az ilyen tanulók számára hoztunk étre, és amelyhez szívből gratulálunk, és kívánunk neki további hasonló sikeres életpályát.