„Energia kicsiben és nagyban – nagyapáink és unokáink szolgálatában”:
2018 tavaszán a Nemzeti Erőforrások Minisztériuma, a Nemzeti Erőforrás Támogatáskezelő megbízásából, a Nemzeti Tehetség Program keretein belül kiírt egy pályázatot. Az NTP-MTTD-18-as számú pályázat lényege, hogy matematikai, digitális és komplex természettudományos kompetenciákat fejlesztő, tehetségsegítő programot állítsanak össze.
Az első alkalommal a diákok meghallgathatták az éves tervet, miszerint minden héten valamilyen érdekes kirándulást vagy előadást nézhetünk meg. A terv részei még növénytani kísérletek és energiatermelés témájú mérések is.
A második találkozáson Nagy Ádám energiával kapcsolatos előadását hallgattuk meg. A prezentációban helyet kaptak megújuló és nem megújuló energiaforrások, energiatakarékossági tanácsok és hazánk energiagazdálkodása is. Személy szerint nagyon tetszett Ádám előadásmódja és az a gyakorlat, amivel ezt az előadást lebonyolította.
![]() |
![]() |
A harmadik héten a kiskörei vízerőműbe és a hallépcsőhöz tettünk tanulmányi kirándulást. Megérkezésünk után egy irodai épületbe vezettek minket ahol megtekintettünk egy kisfilmet az erőmű 2002-től 2006-ig tartó felújításáról. Ezt követően az egyik lefedetlen generátort is megnézhettük egy régebbi fényképekből álló kiállítás mellett. Majd egy előadóteremben egy makett asztalt is láttunk turbinákon áthaladó víz távozási helyét is körbejártuk. Külön élmény volt még a hallépcsőhöz tett séta is. Egy üvegen keresztül a víz felsőbb rétegein áthaladó halakat láthattuk.
Negyedik alkalommal két másik osztálytásam és én készítettünk egy előadást a vízenergiáról és annak jelen- és múltbéli használatáról. A vízimalmoktól kezdve egészen a ma használatos vízturbinákig. A prezentációt én adtam elő a többi résztvevőnek és mondhatom, hogy az eddigi legjobb közönség voltak.
Az ötödik héten a Törőcsik testvérek apály-dagály erőművekről szóló előadásán vettünk részt. Nagyon sok számomra addig ismeretlen új dolgot mutattak be, nagyon érdekes módon. Külön tetszett, hogy még egy kisfilmmel is készültek.
Nemes Botond 8.A osztályos tanuló