Happy-hét – Hungarian Aqua Promoting Program in the Young

„Folyamatos hidratálásra van szükségünk a nap folyamán, a fizikai és szellemi egészség megőrzéséhez, a cukros italok túlzott fogyasztása viszont már gyermekkorban is elhízáshoz és fogszuvasodáshoz vezethet.” Erre a fontos tényre hívja fel a figyelmet az ország egyik legnagyobb iskolai-óvodai egészségvédő programja, a HAPPY-hét, melyhez gimnáziumunk az idei tanévben ismét csatlakozott március 18- 22. között.

A víz világnapjához kapcsolódó egészséghét témájával idén is szinte minden tanuló találkozhatott tanórán, az aulában vagy a folyosón valamilyen formában. Szerencsére nagyon sok diák és pedagógus hord magával kulacsot, melyet napközben több alkalommal feltöltenek a megfelelő hidratáltság eléréséhez.

A hetet egy horgászatról szóló rendhagyó órával kezdtük, melyet Polyák Csaba, a Magyar Országos Horgász Szövetség versenysport irodavezető helyettese tartott a 9. B és a 9. C osztályosoknak. A hobbi mellett hallhattunk a gazdasági vonatkozásokról, az étkezésről, a fenntarthatóságról, a versenysportról is.

A 7.A-sok a hagyománnyá vált kiállítást készítették el technika órán. Kiszámolták és kimérték kedvenc üdítőitalaik és néhány kávés- illetve energiaital cukortartalmát, amit a kiürült flakon mellé helyeztek. A bemutató az aulában megtekinthető. Sokan – a készítők és a nézők között is – megdöbbenéssel tapasztalták és fogták kézbe az üdítőkkel elfogyasztott napi szénhidrát mennyiségüket.

Sok „vizes” témájú alkotás is született a hét folyamán biológia, kémia, természettudomány órákon. A 10. B-sek egyik munkája a cukros és cukormentes üdítők összetételét vizsgálja, rámutatva az édesítőszerek egészségre gyakorolt hatásaira. A víz, mint csapadék védelmére szólít fel, a savas eső káros hatásait mutatja be a másik 10.B-s plakát. A 6. és a 7. A-s tanulók munkái arra a tényre hívják fel a figyelmünket, hogy az életünkhöz mennyire nélkülözhetetlen a víz. Az idegen nyelvi órákon készült, német nyelvű plakátokon szintén a víz formájában elfogyasztott folyadékbevitel fontosságát emelik ki.

Magyar nyelv órán a 9.B-s diákok a National Geographic cikkei közül válogatott, vizes témájú szövegértési feladatokat oldottak meg. A 6.A-sok osztályfőnöki órán oktatóvideókat néztek meg és dolgoztak fel. Technika órán az 5. és 6. A-s tanulók játékos „vizes” feladatokat oldottak meg. Online kvízeket, keresztrejtvényt töltöttek ki, illetve kártyáztak, társasjátékot játszottak.

Testnevelés órákon is a vizes játékok és erőfelmérés volt a heti téma. Kicsiktől a nagyokig több osztályban játszottak, egyensúlyoztak, súlyzóztak vizesflakonokkal, majd a sportolás végén a szomjukat oltották saját kulacsaikból.

Szabóné Gyöngy Gyöngyi reál munkaközösség vezető