Kívül-belül jó iskola

A nyáron megújult a KLG

 

Nem kétséges, hogy az iskola az otthon után a második legjelentősebb hely az emberek életében. A Kossuth Lajos Gimnáziumban célunk, hogy intézményünk szemléletmódjával, eszközeivel jövőbe mutató, tanulásra és részvételre ösztönző közeget kínáljon, amelyre a KLG közösségének egsze büszke lehet, és amelyet minden felhasználó-diák, pedagógus, szülő-magáénak vallhat, ahová még visszatérni is jóleső érzés. Fontos, hogy az iskola épülete, a belső terek rendje, méretei, berendezése, minden, ami körülveszi a diákokat, nem csupán funkcionálisan érvényesüljön, hanem üzenet is hordozzon. Igyekszünk kihasználni a tárgyi környezet fejlesztő hatását is, mint egyfajta „néma nevelő”. Az otthonosság, a példamutatás és a környezetre való odafigyelés, mint magatartásminta erősítése révén kívánunk diákjainkra hatni.

A földszinten található közösségi tér kialakításánál figyelembe vettük, hogy ez a tér multifunkcionális. Különböző időpontokban különböző feladatokat kell ellátnia. Szünetben a beszélgetés, pihenés, evés tere, ugyanakkor más eseményeknél-például nyelvvizsgáztatás, nyílt napok-a vendégek fogadására szolgál, kisebb-nagyobb közösségek számára használható.

Az étkezés a táplálékfelvételen túl közösségi tevékenység is. Az egészségtudatos magatartás kialakításában fontos szerepet tulajdonítunk a menzának, ezért új berendezéssel, színnel és dekorációval láttuk el az iskola ebédlőjét. Úgy gondoljuk, hogy nem mindegy hol és hogyan fogyasztják el az ebédet tanulóink.

A lépcsőházat a tanulók  munkáiból készített rajzokkal is díszítettük, hiszen a dekorációnak ez a formája elismerést nyújt a diákok teljesítményéről és kreativitásáról. Az ide került színes diákfigurák sugallják a vidám diákéletet, a pozitív, barátságos légkört és a sokszínűségünket.

A közlekedőterek, folyosók megújulását is fontosnak tartottuk, hiszen a diákok itt találkoznak egymással, általában a folyosó az épület leggyakrabban használt része. Itt alakul ki az épületről az első benyomás, a rendeltetés és a küllem elsőbbséget kell, hogy élvezzen. A nyáron a földszinti folyosókat új, barátságos színnel láttuk el. Reményeink szerint az emeleti folyosókat a következő évben szintén megújíthatjuk.

Az elmúlt két évben kiemelten fejlesztendő célterületnek tartotta a vezetőség a minőségi tudományos oktatáshoz szükséges eszközök és felszerelések biztosítását. A gimnázium közép-és hosszú távú működése és fejlődése érdekében fontos a szaktantermek és a szertárak eszközparkjának modernizációja. A fizika terem eszközfejlesztése után, nyáron teljes mértékben megújult a kémia terem, megtörtént a terem festése, a padlózat lakkozása, a víz-és gázvezetékek kiépítése a kísérletek végzéséhez, valamint új diák és tanári laborasztalokat helyeztünk el. Szeptembertől a nyelvi labor nyújtotta oktatási lehetőséget is kihasználhatják az idegennyelvi csoportok. A fejlesztések a jobb minőségű oktatást szolgálják.

Ének szaktantermet alakítottunk ki a volt tanirodából, ahová elhelyeztük a tankerülettől kapott új Hemingway típusú elektromos zongorát

Szem előtt tartottuk, hogy minden tanárnak szüksége van kényelmes székre és asztalra. A fenntartónknak köszönhetően modern új bútorokkal láthattuk el a tanári szobát. Nagyon fontos, hogy elegendő számítógép álljon a pedagógusok rendelkezésére, ezért a “kis tanáriban” helyeztük el a számítógépeket, ahol zavartalanul dolgozhatnak, például az e-naplón. Ezen kívül a pedagógusok munkáját segítve, a Karcagi Tankerületi Központ minden pedagógust saját laptoppal ajándékozott meg. A megfelelő munkakörülmények és hatékonyabb munkavégzés biztosítása érdekében új helyettesi és titkárnői irodát alakítottunk ki.

A két éve megkezdett úton a következő években igyekszünk továbbhaladni, tanulóbarát környezet, megfelelő tanulási környezet kialakítását és tárgyi eszközfejlesztést végrehajtani. Az eddig elért eredményekért köszönet illeti a fenntartónkat, az önkormányzatunkat, a minket támogató vállalkozókat és szülőket. Az együttműködésükre továbbra is számítunk.

Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó

intézményvezető