
Akkreditált kiváló Tehetségpontként szívügyünk a tehetséggondozás valamennyi tehetségterület, tantárgy esetén. Ha egy matematikából tehetséges diák szeretné magát fejleszteni, akkor erre Magyarországon- szerencsére-sok lehetősége van. Az országos versenyeken szereplő, matematikai olimpiákon résztvevő diákok mégis egy szűk körből kerülnek ki. Gimnáziumunkban a szaktanárok mindent megtesznek annak érdekében, hogy a diákokról kiderüljön, hogy jók e matematikából, és ha kiderül, minden lehetőséget megadnak a diákok számára, hogy fejlődjenek.
Keressük a lehetőségeket, hogy különféle tehetséggondozó programokhoz csatlakozzunk, ezzel is elősegítve valamely területen kiemelkedő teljesítményt nyújtó, tehetségígéretnek vélt diákjaink tehetséggondozását. Így megpályáztuk a Repülő Iskola programot, mely az MTA Rényi Alfréd Matematika Kutatóintézetének szervezésében az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programja keretében valósul meg. A szervezésben partnerként vesz részt A Gondolkodás Öröme Alapítvány, a program házigazdája az ELTE Eötvös József Collegiuma. A programra olyan kilencedikes diákok jelentkezését várták, akik bár tehetségesek matematikából, de eddigi tanulmányaik során ennek kibontakoztatására nem volt módjuk. A program lebonyolítói igyekeznek a matematika egyszerre játékos és gondolkodtató arcát megmutatva mindenki számára hasznos és élvezhetővé tenni a foglalkozásokat. Cél, hogy minél több diák megismerje az önálló gondolkodás örömét, hogy ne képletek, bemagolt módszerek, alkalmazható tételek után kutassanak a fejükben, hanem engedjék szabadjára a fantáziájukat, és bátran ötleteljenek, kreatívan gondolkodjanak. A programokat tartó tanárok (Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet, Szent István Gimnázium, ELTE, A Gondolkodás Öröme Alapítvány) matematikatanárai nem előadást tartanak, és nem a normál iskolai anyagon túlmutató tárgyi tudást plántálnak a diákok fejébe. Igyekszünk olyan programokat tartani, amelybe a diákok érdemben be tudnak kapcsolódni, tehát nem passzív résztvevői az órának, hanem aktív szereplői, sőt alakítói. A tanár menet közben alkalmazkodik a csoport képességéhez, érdeklődéséhez, és bekerülhetnek a diákok által megfogalmazott érdekes kérdések is a megoldandó problémák körébe
Sajnos a veszélyhelyzet átírta a megvalósítás módját, csúszott a program kezdésének időpontja és online módon kerül sor a tehetséggondozó foglalkozásokra. A foglalkozások hossza 3 tanítási óra. A foglalkozások között rendszeres és alapos otthoni munkát várnak el a résztvevőktől.
A program résztvevő 9. A osztályos diákjaink: Imre Előd, Tudesze Márk, Fejes-Nagyfejeő Levente
A program résztvevő 9. B osztályos diákjaink: Sőtér Zsanett, Veres Bianka, Gyetvai Anett, Poczók Virginia, Kiss Csaba, Csukás Viktória, Parázsó Tünde, Ladányi Levente
A program résztvevő 9. c osztályos diákjaink: Mazug Anetta
Örömmel és büszkeséggel tölt el intézményvezetőként, hogy a program szervezőjétől dicsérő e-mailt kaptam visszajelzésként diákjaink aktivitását, érdeklődését és tevékenységét illetően. Reméljük, hogy fejlődésük versenyeredményeikben is megmutatkozik majd.
Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó
intézményvezető