Happy-hét – Hungarian Aqua Promoting Program in the Young

Gimnáziumunk idén is csatlakozott az ország egyik legnagyobb iskolai-óvodai egészségvédő programjához, a HAPPY-héthez, amelynek legfontosabb célja felhívni a figyelmet az ivóvíz fontosságára, szemben a cukros üdítőkkel. A víz világnapjához kapcsolódó egészséghét témájával minden tanulónk találkozhatott március 17-21. között a tanórákon, az aulában, a folyosókon többféle formában.

A tanév során több alkalommal hívjuk fel a figyelmet a víz fontosságára minden évfolyamon biológia, földrajz, kémia, természettudomány órákon. A témahéten is igyekeztünk megmutatni az ivóvíz jelentőségét a lehető legtöbbször és változatos formában, így pl. osztályfőnöki, etika, magyar nyelv, testnevelés, német nyelv, matematika órákon is „vizes” témák kerültek előtérbe.

Biológia és kémia órákon a H2O élettani hatásai mellett annak tulajdonságairól, reakcióiról is volt szó a 7.A, 8.A, 10.A, 10.B, 10.C osztályokban. Beszélgettünk arról, hogy miért a legjobb szomjoltó a víz, milyen az egészségre veszélyes anyagokat tartalmaznak az üdítőitalok. Volt, aki kiselőadás formájában mutatta be a savas esők káros hatásait, többen pedig figyelemfelhívó plakátot készítettek az ivóvíz jelentőségéről, a víz körforgásával, a szervek víztartalmával kapcsolatban. (Szabó Anikó, Szabóné Gyöngy Gyöngyi)

A 9.K földrajz óráin a vízlábnyommal foglalkoztak. Különböző éghajlati területekről származó ételeink – zöldségek, gyümölcsök, húsfélék – előállításához szükséges, néha hatalmas vízmennyiséget vizsgálták, hasonlították össze a diákok. A vízlábnyom csökkentéséhez gyűjtöttek hasznos, számukra is megvalósítható ötleteket. (Czinege Benjamin)

A 7.A osztály tanulói osztályfőnöki órán beszélgettek a víz világnapjáról, a vízivás fontosságáról és hogy mit tehetünk a természetes vizek megóvásáért. Ismereteiket egy Kahoot kvíz megoldásával is tesztelték. (Dékányné Szabó Enikő)

Etika órákon oktatófilmeket néztek meg, az egészséges életmódhoz kapcsolódva beszélgettek az ivóvíz fontosságáról, majd online kvízeket, keresztrejtvényt töltöttek ki az 5.A és a 6.A diákjai. (Csordás Valéria, Hegedűsné Trázsi Mária)

Magyar nyelv órákon a National Geographic cikkei közül válogatott, vizes témájú szövegértési feladatokat oldottak meg a 6.A, 7.A, 8.A, 11.A, 11.B osztályokban. A csoportok kérdéseket készítettek egymásnak, illetve elmesélték az általuk választott „vizes” szöveg történetét. (Borbélyné Gyurcsák Judit, Bukta Erzsébet, Demján Adalbert, Kissné Szedlacsek Gizella)

Német nyelv órán a „vizes” szókincs fejlesztése és az egészséges életmód volt a heti téma a 9.K és a 10.B osztályokban. A tanulás mellett több német nyelvű alkotás is született, amelyek a víz fontosságát mutatják be a cukros üdítőkkel szemben. (Szabó Anikó)

Matematika órán a 9.A, a 9.B és a 10.B osztály vállalkozó szellemű diákjai „vizes” témájú kutatásokat végeztek és erről diagramokat készítettek. A témák között szerepelt a kedvenc üdítőik cukortartalmának összehasonlítása, az állatok napi vízszükséglete, a vízfogyasztás változása az elmúlt években stb. (Szabóné Gyöngy Gyöngyi, Tóth Judit)

Testnevelés órákon „vizes” játékok, „víz-pong”, célbadobás, súlyzózás és hasonló tevékenységek eszköze volt a vizesflakon kicsiktől nagyokig több osztályban. Az órák végén pedig a diákok és a testnevelők is szomjukat oltották kulacsaikból, poharaikból (Fehér Nándor, Magyarné Ficzere Andrea).

Az aulában üdítőitalok, energiaitalok, kávésdobozok kiszámolt, kimért és a csomagolás mellé helyezett cukortartalma figyelmeztetett mindenkit, mennyi szénhidrátot juttattunk szervezetünkbe ezekkel az italokkal. Az elkészített rajzokat, plakátokat a földszinti folyosón csodálhattuk meg.

Szabóné Gyöngy Gyöngyi
reál munkaközösség vezető

Drogprevenciós előadás a KLG-ben

2025. március 24-én Dr. Csontos-Kiss Angelika r. hdgy. főnyomozó a Tiszafüred Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztályának munkatársa tartott előadást iskolánkban. Az előadó közvetlen, érthető, interaktív módon, számos vizuális eszközt is alkalmazva mutatta be a kábítószer-használat veszélyeit és következményeit; nemcsak a jogi oldalról beszélt, hanem arról is, hogy mi vezethet valakit a drogfogyasztáshoz, ill. hogyan lehet elkerülni ezt az utat.

Elhangzott, hogy Magyarországon zéró tolerancia van érvényben, vagyis a kábítószer birtoklása és fogyasztása is bűncselekmény. A fiatalkorúaknál létezik az elterelés lehetősége, ami egy rehabilitációs program, de ez sem jelent teljes mentességet a következményektől. Egyetlen eset is büntetett előélethez vezethet, ami az erkölcsi bizonyítványban is megjelenik, és hátrányt jelenthet a továbbtanulás vagy munkaerőpiacon történő elhelyezkedés során. Az előadás arra is rávilágított, hogy a droghasználat mögött sokszor lelki bántalmazás, családi problémák, iskolai stressz vagy önértékelési zavarok állnak, az előadó hangsúlyozta, sokan menekülésként nyúlnak ezekhez a szerekhez, de ez csak még több problémát szül. Végül szó esett a segítségkérés lehetőségeiről is: léteznek anonim segélyvonalak, valamint drogambulanciák és pszichológusok, akik támogatást nyújtanak, de bátran fordulhatunk iskolánk bármelyik pedagógusához is.

Az előadás legfontosabb üzenete számomra az volt, hogy a tudatos döntések megóvhatnak a rossz dolgoktól és azok komoly következményeitől; ill. hogy mindig van segítség, ha szükség van rá, csak merjünk segítséget kérni!

/Gacsal Tamás Sándor 10.B/

Minden út Rómába vezet…dolce vita KLG módra

A 11. A osztály “ Sweet sixteen” angol csoportja(Dr.Pásztorné dr. Vass Anikó )március 21-én újra repülőre szállt, hogy felfedezze az “ örök várost”, Rómát. Már péntek este, a különleges transzfert követően elfoglaltuk szobáinkat a szállodában, majd a Basilica di Santa Maria Maggiore-tól elindulva nyakunkba vettük a várost, “Rome by night”. A szombat reggeli eső sem szegte kedvünket, egy hétvége alatt, több tízezer lépéssel végigjártuk az egykori Római Birodalom központját, lenyűgöző történelmi épületeket, emlékhelyeket: Colosseum, Forum Romanum, Vatikánváros, Piazza Navona, Spanyol lépcső, Trevi kút, Pantheon, Angyalvár, II. Vittorio Emanuele emlékmű.

Az önfeledt sétálgatás közben azért jó volt meg-megállni és beleveszni az olasz konyha páratlan ízvilágába. És volt még: fotózás(egy olasz újságban is megjelentünk😉), box meccs, karaoke, gitározás, beszélgetés hajnalig…

London után Róma nem csupán egy vágyott és teljesült úti cél, hanem egy örök élmény, közösen megélt kaland marad a csoport valamennyi tagja számára.

“Bakancs lista kipipálva, Róma behódítva! Köszönjük a lehetőséget!CIAO!”

/11.A Sweet Sixteen/

IDEIGLENES FELVÉTELI JEGYZÉK

Elkészült a Kossuth Lajos Gimnázium Ideiglenes felvételi jegyzéke. A sorrend a nyolcadikosok tanulmányi és felvételi eredményei alapján alakult ki. Mivel a 8. osztályos diákoknak a felvételi vizsgák eredményei, tapasztalatai vagy egyéb információ alapján lehetőségük van eredeti továbbtanulási szándékuk megváltoztatására, így az Ideiglenes felvételi jegyzék csak tájékoztatásul szolgál. A felvehető tanulók listáját április 28-ig kapjuk meg a győri Felvételi Központtól.

(A jelentkezők oktatási azonosítójukkal  szerepelnek)

Négyosztályos képzés / Emelt szintű (0014)

Négyosztályos képzés / Honvéd Kadét Program (0015)

Négyosztályos képzés / Rendvédelmi (0016)

Négyosztályos képzés / Általános tantervű (0024)

A sorrend módosítása

A tanulói adatlapon megadott sorrend a felvételi eredmények ismeretében módosítható, amelyre 2025. március 25-27-ig az általános iskolában van lehetőség.

Értesítés a felvételről

  • 2025. április 28-án a győri Felvételi Központ megküldi a középiskoláknak a felvehető tanulók listáját.
  • 2025. május 05-ig a középiskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak.

Beiratkozás

  • A felvételt nyert nyolcadikos tanulók beiratkozására 2025. június 26-án kerül sor.

Vármegyei sikerek a Zrínyi Ilona Matematikaversenyen

A nyolcosztályos kisgimisek mindig nagyon aktívak a tanulmányi versenyek terén. Az idei Zrínyi Ilona Matematikaversenyen induló ötödikeseink – Veres Tamás, Varga Béla László és Vincze Hanna – lelkesen készültek a megmérettetésre. Szorgalmuk jutalmaként mindhárman bekerültek a vármegyei fordulóba, ahol mindannyian nagyon szép pontszámot értek el.

Közülük is kiemelkedően szép eredményt ért el Veres Tamás, aki vármegyei 9. helyezést ért el. Felkészítő tanáruk: Szabóné Gyöngy Gyöngyi.

Gratulálunk a legfiatalabb kisgimiseknek a szép eredményekhez.

TISZAFÜRED ELISMERŐ CÍMEK ADOMÁNYOZÁSA

A Kovács Pál Művelődési Központban, az ünnepi megemlékezést követően, sor került Tiszafüred város elismerő díjainak átadására.

Tiszafüred Város Kiváló Általános Iskolai Tanulója elismerő címet vehetett át:

⎯ Juhász Bernadett 6.A
⎯ Józsa Attila Noel 8.A
⎯ Lisztes Lilien 8.A

Tiszafüred Város Kiváló Középiskolai Tanulója–gimnáziumi kategória-elismerő címet vehetett át:

⎯ Kovács Kitti 11.A
⎯ Józsa János Zoltán 12.A
⎯ Fodor Zsombor 12.B

Tiszafüred Város Kiváló Ifjúsági Sportolója elismerő címben részesült:

⎯ Borbély Ivett Kata 10.A
⎯ Cziczelszki Alexandra 6.A
⎯ Krausz István 12.B
⎯ Jakab Emő 6.A
⎯ Papp Emma 6.A
⎯ Lisztes Lilien 8.A
⎯ Árvai Péter 9.A
⎯ Dorcsák Zoltán Sándor 9.A
⎯ Virág Marcell 10.A
⎯ Pártl Nóra 7.A
⎯ Virág Ninetta 6.A
⎯ Kriston Hanna Lia 5.A

Tiszafüred Kiváló Művészeti Tanulója elismerő címet vehetett át:

⎯ Kasza Imre 12.B
⎯ Molnár Donát 8.A

Az elismerésekhez szívből gratulálunk!

(Fotó: Kovács Péter 11.B)

Vármegyei Mezei Futóbajnokság – Szép Eredményekkel Zártunk!

2025. március 17-én gimnáziumunk tanulói Martfűn vettek részt a vármegyei mezei futóbajnokságon, ahol kiemelkedő eredményeket értek el.

Eredmények:

III. korcsoport

🏅 Cziczelszki Alexandra (6.a) – 3. hely
🏅 Turcsán Gréta Tímea (6.a) – 6. hely
🎽 Pártl Bianka (5.a) – 24. hely
🎽 Papp Emma (6.a) – 27. hely
🏆 Lányok csapatversenyben – 2. hely

IV. korcsoport

🎽 Lisztes Lilien (8.a) – 14. hely
🏅 Józsa Attila Noel (8.a) – 5. hely

V. korcsoport

🏅 Borbély Ivett Kata (10.a) – 3. hely
🎽 Farkas Gabriella Bianka (8.a) – 13. hely
🎽 Czinege Bence (10.a) – 10. hely
🎽 Nagy Levente (10.a) – 12. hely

VI. korcsoport

🏅 Józsa János (12.a) – 4. hely
🎽 Papp Mátyás (12.c) – 7. hely


🔹 Az országos döntőre továbbjutottak:

Cziczelszki Alexandra (6.a)
Turcsán Gréta Tímea (6.a)
Pártl Bianka (5.a)
Papp Emma (6.a)
Borbély Ivett Kata (10.a)
Józsa János (12.a)

Gratulálunk minden versenyzőnek és a felkészítő testnevelő tanároknak! 🎉🏆

Egy újabb tehetséges KLG-s diák

“Az év diák írója és költője 2025″ című pályázaton vett részt Kiss Edina, 10.C osztályos diákunk.

Hatalmas megtiszteltetés, hogy két versét is megjelentették az „Érd el a csillagokat” című antológiában. Ennek alkalmából emléklapot vehetett át Budapesten, az Irodalmi Rádió szerkesztőségétől.

Szívből gratulálunk!

Tiszafüred Város Önkormányzata által megrendezett városi ünnepség

Tiszafüred Város Önkormányzata által 2025.03.14-én az 1848/49-es Forradalom és Szabadságharc 177. évfordulója alkalmából megrendezett városi ünnepségek során vehettünk részt. 9 órakor kezdődött a városi ünnepség a Kossuth téren. Az 1848/49-es emlékműnél a Tiszafüredi Kossuth Lajos Gimnázium és Általános Iskola képviseletében Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó főigazgató és Szeléné Varga Marian, a KLG Kossuth Lajos Általános Iskolájának tagintézmény-igazgatója helyezett el koszorút.

A Kiss Pál Múzeumnál Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó főigazgató, Ébner Gábor főigazgató-helyettes és a Honvéd Kadét Programban részvevő diákjaink helyezték el az emlékezés koszorúját, tisztelegve a 48-as hősök emléke előtt.

(Fotó:Kovács Péter 11.B)