A 9.B diákjainak kiruccanása Nyíregyházára

Közös ötleteléseink eredményeként az idei osztálykirándulásunk helyszínéül választottuk állatparkjáról is nevezetes városát kis hazánknak. A kirándulás kezdetén egy hosszú vonatút állt előttünk, a korai ébresztő miatt nagyon sokan fáradtak voltak, ezért nem is nagyon volt aktivitás Debrecenig. Miután megtörtént az átszállás, és elindultunk célállomásunk felé, már nagy izgalommal vártuk az előttünk álló két napot. Érkezésünk után a szálláson lepakoltuk a táskáinkat, majd egy kis pihenő beiktatása után elindultunk az Aquarius élményfürdőbe, ahol mindenki megtalálta a kedvének való szórakozási lehetőséget. A mókát az esti vacsora elkészítése követte, közös erőfeszítéssel sikerült tüzet raknunk, az alapanyagokat előkészíteni, illetve az ételt teljes formájában elkészíteni. Mindeközben beszélgetések, sztorizgatások…, nevetésünktől és énekünktől visszhangzott a bennünket körülvevő erdő. Miután mindenki evett, elindultunk egy esti sétára. A sétának nem volt kijelölt végpontja, csak követtük a fejünket, és mindenki jól érezte magát.

A második napot egy közös reggelivel indítottuk, majd elindultunk a sóstói Múzeumfaluba, ahol nagyon sok régi stílusú építményt láthattunk a sajátos történetükkel, illetve a 18-19. századi paraszti és polgári világ hétköznapjaiba nyerhettünk betekintést. A következő helyszínünk az Állatpark volt. Nagyon sok időnk volt, ezáltal sokat is láthattunk, sokféle állat megtekintése és szórakozási lehetőség közül választhattunk! Volt olyan is, aki még a tevegelést is kipróbálta, sokaknak pedig az új flume ride pálya nyerte el a tetszését. De mindennél sokkal több élményt adott az, hogy a barátainkkal voltunk! Hazaindulás előtt még pizzáztunk egy nagyot, majd vonatunk is befutott az állomásra, ugyanazon az útvonalon jöttünk, mint amin érkeztünk. Bár este és fáradtan érkeztünk Tiszafüredre, de bizton állíthatom, hogy mindenkiben kellemes élményeket, maradandó pillanatokat hagyott az elmúlt két nap. Arra azért még volt erőnk, hogy megtervezzük osztályunk újabb közös időtöltését!

Gacsal Tamás Sándor

Pályaorientációs roadshow

2024. 06. 17-én egy tanév végi látványos előadással, kémiai kísérletekkel tettük színesebbé, élménydúsabbá a diákok és a pedagógusok napját.

Dr. Murányi Zoltán, az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Csillagvizsgáló és Tudományos élményközpontjának osztályvezetője látogatott el gimnáziumunkba pályaorientációs roadshow-ja során. A bemutató részeként számtalan érdekes, színes kísérlet bemutatására került sor. Az előadó szakszerűen, de mégis a diákok számára könnyen érthető módon magyarázta el a látottakat. A résztvevők többek között megtekinthették az „elefántfogkrémet”, a „makacs” lombikot, paradicsommal működtetett izzót és „füstölgő” folyékony nitrogénes kísérleteket. A bemutatót hidrogénnel telt lufik durranása zárta. Néhány vállalkozó szellemű diák is bekapcsolódott a kísérletek bemutatásába. A tanulók csodálattal nézték és nagy tapssal fogadták a látottakat.

Mivel gimnáziumunkban folyamatosan nagy hangsúlyt fektetünk a reál tárgyak népszerűsítésére, így a pályaorientáció során ezzel is szélesebb skálát nyithatunk a tanulók felé.

Köszönjük a lehetőséget!

Szabóné Gyöngy Gyöngyi

reál munkaközösség vezető

A nyolcévfolyamos képzésen tanulók belső vizsgáit a 10.A osztály tanulói zárták.

A (kis)érettségi vizsga célja elsősorban a 9. és 10 évfolyam követelményeiből történő összegző felkészülés. A vizsga és a rá történő felkészülés elősegíti a 11. évfolyamon induló emelt, illetve középszintű érettségire történő felkészítést szolgáló fakultációs órákra történő eredményes belépést. Formájában és összetevőiben a középszintű érettségi vizsga megismerését és kipróbálását teszi lehetővé.

A (kis)érettségin kötelező tantárgyak:

– 1 idegen nyelv

– 1 reáltantárgy: földrajz, kémia, biológia vagy fizika

– irodalom szóbeli

Mentességet kaptak az idegen nyelv vizsga alól, akik már rendelkeznek B2-es szintű szóbeli, írásbeli illetve

komplex nyelvvizsgával.

A 37 fő vizsgázóközül 8 diák (Beke Zsombor, Borbély Bence, Dorcsák Lili, Jakab Levente, Mukus Helga, Kovács Kitti, Monori Gábor, Samodai Bíborka) kitűnő eredménnyel zárta a vizsgát, valamint 33 tantárgyi dicséret született. 5 diák B2 komplex és C1 komplex nyelvvizsga, 13 diák pedig B2 nyelvvizsga birtokában mentesült a vizsga alól.

Gratulálunk a diákoknak! Köszönet az osztályfőnök, Bukta Erzsébet és a vizsgabizottság tagjainak munkájáért

Rendvédelmi pályaorientációs képzés

A Kossuth Lajos Gimnázium rendvédelmi pályaorientációs képzésében részt vevő diákjai 2024. június 07-én az elsősegélynyújtási ismereteiket rendhagyó tanórán ismételhették át.

A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Rendőr-főkapitányság Humánigazgatási Szolgálatától Kiss Gabriella r.hadnagy, munkavédelmi főfelügyelő és Tóth Andrea rendvédelmi igazgatási alkalmazott segítette a diákokat. A tanórán a balesetek helyszínén történő alapvető intézkedéseken keresztül, a vérzés és törés típusokat érintve, elsősorban a hatékony alapszintű újraélesztés (BLS- Basic Life Support) módszerével ismerkedhettek meg a tanulók. Az újraélesztés egyszerű alkalmazásához segítségükre szolgált az Országos Mentőszolgálat „Tartsd életben!” iránymutatása: HÍVD (112)  – NYOMD – STAYIN’ALIVE.

Az elméleti ismereteket követően a rendvédelmi pályaorientációs képzésben résztvevő diákok gyakorlatban is kipróbálhatták a megszerzett ismereteiket az ambu babán. A mellkas kompresszió fizikailag igen megterhelő tevékenységnek bizonyult, melyet a tanulók nagy lelkesedéssel, szakszerűen hajtottak végre. A tanóra végén a sebkötözési módszerek átismétlésére is nyílt szakszerű segítség mellett.

A diákok számára rendkívül izgalmas volt, hogy az eddig elméletben tanult ismereteiket gyakorlatban is kipróbálhatták a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Rendőr-főkapitányság Humánigazgatási Szolgálata munkatársainak szakszerű segítségével.

Szövetes Mária

Nyolcosztályos képzés-Alapvizsga

A nyolcosztályos gimnáziumi képzésen résztvevő 6. osztályos tanulók adtak számot tudásukról a mai napon az alapvizsgán. Előzetesen az írásbeli vizsgára került sor matematikából, angol nyelvből, magyar nyelv és irodalomból. 2024.06.12-én pedig szóbeli vizsgát tettek magyar nyelv és irodalomból, valamint angol nyelvből.

Az alapvizsga célja annak megállapítása, hogy a tanuló milyen szinten rendelkezik azokkal az alapvető műveltségi elemekkel és készségekkel, amelyeket az iskolatípus szakmai és pedagógiai programterve az alapozó időszak végére célul tűzött.

A 25 fő közül 2 diák, Mándoki Dominik és Szabó Milán kitűnő eredménnyel zárta a vizsgát, valamint 19 tantárgyi dicséretet szereztek a vizsgázók.

Köszönet a felkészítő és a vizsgáztató tanárok, valamint az osztályfőnök, Dékányné Szabó Enikőnek a munkájáért.

Gratulálunk a sikeresen vizsgázó diákoknak.

Projektzáró előadás

A Karcagi Tankerületi Központ EFOP-3.2.3-17-2017-00012 projekt megvalósításához 3 intézményt vont be, köztük gimnáziumunkat is. A fenntartási időszak végén – 2024. 06. 10-én – előadás formájában mutattuk be, hogyan használtuk a megszerzett ismereteinket a tanítás során.

A pályázat során tárgyi eszközök – 3D nyomtató, Edbot robot, projektorok, interaktív táblák és tanulói tabletek – beszerzésére nyílt lehetőségünk, melyeket az elmúlt években már rendszeresen használtunk.

Az informatikai készségek elmélyítése céljából két digitális pedagógiai módszertani programcsomaggal is foglalkoztunk. A GEOMATECH@ programmal reál szakos kollégák dolgoztak, megismerve a program lényeges elemeit, felhasználási területeit. Ismereteinket felhasználva 30-30 óratervet készítettünk, melyeket a Nemzeti Köznevelési Portálon megtalálhatnak a felhasználók. 3-3 óraterv megvalósulását filmen örökítettük meg, melyet a mentor kollégával együtt elemeztünk. A humanoid robot, az Edbot segítségével pedig az informatika szakosok fejleszthetik a problémamegoldó és az algoritmikus gondolkodást.

A projektben részt vevő pedagógusok: dr. Ceglédi Erzsébet, Demján Mária, Gyenge László István, Kovács Péter, Rédai Attila, Szabó Anikó Ildikó, Szabóné Gyöngy Gyöngyi, Tóth Judit, Tudeszéné Pallagi Erika.

Szabóné Gyöngy Gyöngyi
reál munkaközösség-vezető

Ismét rangos elismeréssel jutalmazták gimnáziumunk 3 tanulóját

🚣‍♂️Dékány Lili és Pető Hanna (12.A) ‘Magyaroszág Tehetsége’ díjazásban részesült a 2022/23-as tanévben nyújtott tanulmányi munkája, szorgalma és a sport területén szerzett versenyeredményei alapján.

🚣Kertész Attila Noel (8.A) a 2022/23-as évben nyújtott kimagasló tanulmányi-és sportteljesítményért ‘Magyarország jó tanulója, jó sportolója 2023’ cím büszke tulajdonosa.

Gratulálunk!

Elkezdődtek a nyolcosztályos gimnáziumi képzésen tanulók vizsgái

A mai napon a nyolcosztályos gimnázium 8. évfolyamán tanulók bizonyították tudásukat. A magyar nyelv és irodalom, matematika és az idegen nyelv írásbeli vizsgarészt követően ma a szóbeli vizsgák zajlottak angol nyelvből és történelemből.

A köztes vizsga célja annak megállapítása, hogy a tanuló milyen szinten rendelkezik azokkal az alapvető műveltségi elemekkel és készségekkel, amelyeket az iskolatípus szakmai és pedagógiai programterve a 8. évfolyam végére célul tűzött.

A 41 fő vizsgázó közül 5 diák kitűnő eredménnyel zárta a vizsgát (Bajzáth Petra, Erős Anna, Juhász Viktória, Kertész Attila Noel, Szarvas Kata Emília), valamint 35 tantárgyi dicséret született.

Köszönet a felkészítő és vizsgáztató tanárok, valamint az osztályfőnök, Tóth Judit munkájáért. Gratulálunk a sikeresen vizsgázó diákoknak.