„Sulim” alkotópályázat

Az Oktatási Hivatal  A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása (EFOP-3.1.5-16) című projektje keretében alkotópályázatot írt ki „#sulim” címmel a projektbe bevont 300 köznevelési intézmény 1–13. osztályos tanulóinak.

Az Oktatási Hivatal célja a versennyel egyrészt, hogy a tanulókat kooperatív alkotásra ösztönözze, és bemutatkozási lehetőséget biztosítson számukra. Másrészt, hogy a közös munkában, alkotási folyamatban megvalósuló közösségépítést támogassa.

A pályaművekben a tanulók a művészet eszközeivel mutatták be, milyennek látják iskolájukat, milyen számukra az ideális iskola, és szerintük miként válhat egy nevelési intézmény nyitottá, befogadóvá. Az alkalmazható eszközök tárháza széles: rajz, festmény, linómetszet egyaránt készíthető, csakúgy, mint fogalmazás, mese, vers, valamint fotó és videó.

Az iskolánkban közel 60 fő vett részt az alkotási folyamatban, akik az 5., 6., 7., 9. évfolyamon tanulnak, de a 11. évfolyamosok közül is volt, aki kedvet kapott egy kis esszéíráshoz, és ecset helyett tollat ragadott.

A plakátok megtekinthetők a gimnázium földszinti folyosóján lévő paravánokon.

Bízunk abban, hogy a pályamunkákból némelyet díjjal is elismernek, ugyanis a beérkezett pályázatokat szakértőkből álló zsűri értékeli. Az intézmények a minősítő oklevél mellett értékes díjakat: fejlesztő- és sporteszközöket kapnak.

Köszönet Bukta Erzsébet tanárnőnek és dr. Demján Adalbert tanár úrnak, akik ösztönözték a téma iránt érdeklődő diákokat, hogy rajzos formában, kreatív módon kifejezésre juttassák gondolataikat.

 

Dr. Drénné Takács Krisztina