2019 májusában egy tartalmas hetet tölthettek el a külföldi partnerek (török, ír, lengyel, finn és portugál diákok valamint kísérőtanáraik) országunkban.
A legtöbb résztvevő már május 18-án, szombaton este megérkezett, bár a hivatalos program majd csak másnap kezdődött. Budapesti városnézéssel kezdtünk, megtekintettük a Hősök terét, a Vajdahunyad várat, felmentünk a Várnegyedbe és gyönyörködtünk a Halászbástyáról elénk táruló csodálatos panorámában. Egy kérdőív segítségével felmértük országismereti tudásukat. Rövid pihenő után indultunk busszal Tiszafüredre, ahol a vendégek elfoglalták szállásukat.
A hétfői napot az iskolában kezdtük, először a helyi majorette csoport magyaros ruhába öltözött tagjai kápráztatták el a résztvevőket, majd Dr Pásztorné dr Vass Anikó mondott köszöntőt, ezután énekes és hangszeres bemutatók következtek. A kulturális blokkot a helyi néptáncosok egy kisebb csoportja zárta, akik előadásuk végén néhány tánclépést is tanítottak a külföldiekkel.
A délelőtt második részében minden delegált csoport bemutatott egy ismeretterjesztő prezentációt a saját országának növény és állatvilágáról. (ez volt a félév egyik feladata), majd pedig a mi előadásunk következett, ahol a prezi után a diákoknak fel kellett ismerniük különböző állathangokat. A finom ebéd és sütemények (köszönjük szépen a projektben résztvevő magyar diákok szüleinek felajánlását) után egy rövid filmet mutattunk be, ahol a kenuzás rejtelmeibe vezetnek be a képsorok.
Az idő kedvezett a csoportnak, mert a hétfő délutánt a szabadban terveztük. A Tisza-tóhoz sétáltunk ki az Albatrosz kikötőhöz, ahol rövid oktatás után hat tanár vállalkozott arra, hogy motorcsónakkal elvigye a résztvevőket. mivel az öblítő csatornák zsilipjei le voltak zárva, ezért a tó belső részein tettünk egy órás túrát. Ezután a diákok és tanárok kenukba ültek, és így folytatták a Tisza-tó ökoszisztémájának felfedezését. Az este folyamán a kenuzással kapcsolatos matematikai fejtörőket oldottak meg a diákok csoportosan, majd pedig egy csapatépítő tréning következett számháború formájában.
A következő nap délelőttjét is az iskolában töltöttük. A diákoknak itt is nemzetközi csoportokban dolgoztak. Az első feladat az volt, hogy az iskola területén elhelyezett hat dobozt kellett megkeresniük, abból egy-egy csomagot kivenniük, és hat állatot kirakniuk. Ezután 36 állatjellemzőt kellett csoportosítaniuk, majd pedig egy-egy papír alapú és elektronikus ismeretterjesztő bemutatót kellett készíteniük egy-egy adott állatról. Kis tízórai szünet után a diákok sportfoglalkozáson vettek részt, a koordinátorok pedig megbeszélést tartottak.
A délután folyamán a poroszlói Ökocentrumba utaztunk el, hogy tovább vizsgáljuk a tó növény és állatvilágát. Itt a diákok a saját csapatukkal haladva keresték meg a választ tíz természetismereti kérdésre. A délután hátralévő részében szintén egy kis csapatépítés folyt, immáron a bowling pályán. Az estét az Öreg halász étteremben zártuk, ahol a résztvevők megkóstolhatták a hagyományos magyar konyha remekeit.
Az utolsó itt töltött napon a látogatók Egerbe utaztak el, hogy megismerkedjenek a város történelmi nevezetességeivel: bementünk a Bazilikába, elmentünk a Minarethez, a Dobó térre és a várhoz is, ahol megismerkedtek az 1552-es ostrom történetével. A szabadidőben ajándékvásárlásra is volt idő. A délután folyamán a csapat fáradt tagjait az egerszalóki Saliris fürdőben pihentette ki. Hogy a fürdés se legyen öncélú, itt is ki kellett tölteni a diákoknak egy feladatlapot, amely a fürdő történetéről, a víz összetételéről szólt. Az estét a Hableány Hotelben töltöttük, ahol az ízletes vacsora után minden nemzet bemutathatta ének és tánctudását.
Fáradtan, de élményekkel telve indult haza a 34 fős delegáció a következő nap reggelén.
A találkozóról készült kisfilm itt érhető el.