A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ által meghirdetett Tavaszi Pedagógiai Napok rendezvénysorozat fókuszában az idén a tehetséggondozás és személyiségfejlesztés innovatív lehetőségei, valamint a pedagógiai módszertár gazdagítását támogató programok állnak. Az OH Bázisintézményeként örömmel tettünk eleget a felkérésnek és a Tavaszi Pedagógiai Napok tematikájához igazodva Monokné Andrási Edit, angol nyelvtanár által kidolgozott „Hogyan válhat egyes tanuló tehetsége más tanulók hasznává?” című jógyakorlat bemutatására invitáltuk az érdeklődő kollégákat április 15-én.



Dr. Pásztorné dr. Vass Anikó főigazgató bemutatta a gimnázium, mint Akkreditált kiváló Tehetségpont tehetséggondozó munkáját, a személyi feltételeket, a tehetséggondozást segítő tanulásszervezési módszereket, a külső partnerekkel kötött együttműködéseket és pályázatokat, valamint a belső együttműködést, mely hozzájárul a komplex tehetséggondozás sikeréhez.
A fókuszt az idegennyelvi tehetséggondozásra helyezve, a tehetséggondozás elméleti hátterének tisztázása után, Monokné Andrási Edit bemutatta jógyakorlatát, mely abból indul ki, hogy az idegen nyelv tanítása során az egyik legfontosabb feladat a szóbeli kommunikációs képességek, készségek fejlesztése, hiszen a nyelvet a diák leginkább ezen a téren használják az élet különböző szituációiban. Igyekszik olyan helyzeteket teremteni az osztályteremben, ahol nyelvtanárként elengedi a „mindenható” tanári szerepet, és szabadon engedi a diákjaiban szunnyadó és ébredező tehetséget. A jógyakorlat innovatív jellege abban rejlik, hogy az osztályába járó tehetséges diákot bevonta a tanítási folyamatba.



Pásztor Fanni Miléna (12.A) beszámolt arról, hogy milyen módon, hogyan segítette a kezdetektől a tanárnő tehetsége kibontakoztatásában, milyen versenyeredményei születtek, és, hogy ő mit profitált „mentortanárként” a jógyakorlat megvalósítása során.
Köszönjük a megyéből érkező kollégáknak, hogy megtisztelték rendezvényünket!